צילום: עמוס בן גרשום

"בסיס קדמי ליד איראן": ישראל תנסה למכור לאיחוד האמירויות מערכות התראה

אמנם שיגור הטיל לאזור בו שהה הנשיא הרצוג על ידי המורדים בתימן הסתיים בנס ללא נפגעים, אבל בישראל מתכוונים דווקא לנצל את ההזדמנות ולנסות למכור מערכות התראה אוויריות מתקדמות לממלכה האמירתית - שיכולות להועיל לישראל

אמש (ראשון) במהלך ביקורו ההיסטורי של נשיא המדינה יצחק הרצוג באיחוד האמירויות, הוא ביקר בעיר אבו דאבי. בזמן שהוא שהה במלון בו התאכסן, פתחו המורדים החות'ים מתימן במתקפה של ירי טיל בליסטי – טיל שיורט בהצלחה. לא היו נפגעים באירוע, ובישראל מתכוונים למכור לאמירתים מערכות הגנה אוויריות מתקדמות. כך דווח ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח, בישראל לא חושבים שהחות'ים ניסו לפגוע ישירות בנשיא הרצוג באמצעות הטיל, וגם הטיל שנורה לאבו דאבי לא היה מדויק. עם זאת, המורדים ידעו את העיתוי של ביקור הנשיא באיחוד האמירויות ואת הסמליות בכך שהם יורים בזמן הזה טיל לבירת הממלכה – לאחר שאיראן, המפקדת העליונה של המורדים החות'ים בתימן, חוששת כי הממלכה האמירתית תהפוך לבסיס ישראלי קדמי מול איראן.

לאחר השיגור, בישראל מזהים הזדמנות לקדם לממלכה מכירת מכ"מים, מערכות התראה וגילוי מפני מתקפת טילים ורקטות לעבר איחוד האמירויות. עם זאת, הזדמנות מכירה ישראלית של מערכות "כיפת ברזל" לאיחוד האמירויות החמצנו – מאחר והם כבר קנו מערכת דומה מקוריאה הדרומית.

במידה ויימכרו מערכות התראה אוויריות ישראליות לאיחוד האמירויות, והם יוצבו בשטח הממלכה קרוב לאיראן – זה יוכל להיות בסיס למערך הגנה אזורי שייתן בעתיד גם לישראל התראה מפני שיגורים מאיראן שיכוונו אלינו. כך מקווים בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו