David Cohen/Flash90

פרויקטור מירון חושף: "כמות המשתתפים לא תהיה פחות מכל שנה"

לדברי טסלר, "במתחם הקבר נתכנן תהליך זרימה, שכל אחד יוכל להיות סמוך לציון לזמן קצר, המטרה שכמה שיותר אנשים יוכלו להתפלל בציון" • עסקן במירון: "במקום לצמצם ל-20 אלף איש, תרווחו את האירוע לכל רחבי ההר"

פרויקטור מירון צביקי טסלר התייחס בראיון למשה גלסנר במהדורה המרכזית ב'קול ברמה' למתווה אותו פרסם ואמר כי "המטרה המרכזית שלי היא לאפשר את קיום ההילולא לפי המסורת, בלי לאפשר שום פגיעה בחיי אדם ושלום הציבור. המתווה מבוסס על מסקנות הביניים של וועדת החקירה".

לדבריו, "ועדת החקירה המליצה שריבוי הדלקות מגביר את הסכנה. אבל נאפשר קיום אירועים שונים ברחבי ההר בכדי לפזר את הקהל. אנחנו רוצים לשמר ככל הניתן את המסורת הקיימת, בכל שטחי ההר, גם טישים וטקסי חלאקה".

הוא חשף כי "אנחנו מתכוונים שסך כמות המשתתפים בהילולא לא יהיה פחות משנים עברו, רק נמנע מזה לקרות בשעות השיא, אלא לפזר אותם למהלך היום. אנחנו מכינים תוכנית תחבורה שתאפשר את זה. נפעל גם בהסברה שלא יהיה צפיפות".

עוד חשף: "במתחם הקבר נתכנן תהליך זרימה, שכל אחד יוכל להיות סמוך לציון לזמן קצר, המטרה שכמה שיותר אנשים יוכלו להתפלל בציון. המטרה שלי היא לאפשר את פתיחת הקבר, ולא לסגור את המקום".

בראיון סיפר כי "נפגשתי עם נציגי החסידויות, חשוב לי לשמוע מה חשוב לאדמו"רים. יש דעות שונות, אנחנו נצטרך למצוא את נקודת האיזון בין המסורת לביטחון, וחלילה לא להגיע למצב של סכנה אפי' רחוקה לחיי אדם".

יעקב חיים מילר מעסקני מירון, הגיב לדברים וטען: "אם רוצים להצליח במבצע מירון, זה לא יעבוד בהגבלה. במקום לצמצם ל-20 אלף איש, תרווחו את האירוע לכל רחבי ההר, אפשר לקיים טישים גם במתחמים בתחתית ההר. במקום אירוע ב-20 דונם, תתפרסו על 120 דונם".

מילר טוען כי "הגבלה ל-20 אלף תוביל לדחיפות, נשים וילדים ידחקו כדי להגיע בכל מחיר, אנשים לא יוותרו. מה הבעיה לעשות מתחמי אוכל באזור המושב?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו