Noam Revkin Fenton/Flash90

השופט חלה – והרס בית רוצחו של יהודה דימנטמן הי"ד ידחה

עקב מחלת השופט בהרכב הדיון שהיה אמור הבוקר לאשר את הרס הבית של המחבל שרצח את יהודה דימנטמן הי''ד, ההרס יידחה בעשרה ימים. עו''ד של משפחת דימנטמן זעם ופנה לנשיאה חיות: "תשימי שופט חדש ותקבעי את הדיון למחר"

אתמול בערב (מוצאי שבת) הודיע היועץ המשפטי שאחראי על אזור יהודה ושומרון, לעו"ד מיכאל ליטווק שמייצג את בני משפחת דימטמן, שהדיון בנוגע להרס ראש החוליה שרצחה את יהודה, שהיה אמור להתקיים הבוקר – נדחה בשל מחלת אחד השופטים.

בארגון בצלמו זעמו על דחיית הדיון, ודרשו למנות שופט אחר כדי שהדיון יוכל להתקיים כסדרו. עקב מחלת השופט כזכור, הדיון בבית המשפט נדחה בעשרה ימים. בתגובה שיגר הבוקר עו"ד ליטווק מכתב נוקב לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ובו דרש לקיים את הדיון כבר מחר בהרכב חדש.

במכתב מציין ליטווק שמרכיב הזמן בהרס בתי מחבלים הינו קריטי ולא ייתכן שהדבר יידחה כאילו מדובר בסכסוך נדל"ן. בהמשך המכתב הוא מזכיר שישנו צו ארעי שאוסר להרוס עד כה ומציין שבעבר במקרה של גירוש המחבלים ללבנון התקיים דיון כבר באמצע הלילה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו הגיב לאחר הודעה בית המשפט על דחיית הדיון בעשרה ימים – דחייה שלמעשה דוחה גם את הרס ביתו של המחבל שרצח את יהודה דימנטמן הי"ד, ואמר כי "הרס בתי מחבלים הינו כלי חשוב וקריטי במרכיב ההרתעה. לא ייתכן שהדבר יידחה בזמן כה רב עבר כבר למעלה מחודש מאז הפיגוע ולא ייתכן שהנושא שוב ושוב יידחה. נחנו דורשים מהנשיאה להבין את נחיצות הדבר ולהעביר את התיק להרכב אחר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו