David Cohen/Flash90

בכירים: "העומס בבתי החולים גרם לתמותה שהיה אפשר למנוע"

בכירים במערכת הבריאות מודים שהעומס בבתי החולים גורם למקרי מוות שניתן היה למנוע במצב רגיל • בבתי החולים עדיין ממתינים לתוספת של 45 מיטות טיפול נמרץ שהובטחו על ידי הממשלה - אך למרות ההבטחות עדיין לא ניתנו

בכירים במערכת הבריאות מודים שהעומס בבתי החולים גורם למקרי מוות שניתן היה למנוע במצב רגיל – כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11.

הבכירים הסבירו שהעומסים מובילים לירידה באיכות הטיפול הרפואי. במצב כזה תשומת הלב הרפואית שניתנת לכל חולה מצטמצמת, והדבר מוביל למקרי מוות שניתן היה למנוע.

לצד שיאים בתחלואה הקשה והעומסים הכבדים, בבתי החולים עדיין ממתינים לתוספת של 45 מיטות טיפול נמרץ שהובטחו על ידי ראש הממשלה ושרי הבריאות והאוצר.

לפני כשבוע וחצי הודיעו השרים על תוספת מיידית של המיטות, לאיוש במחלקות הטיפול הנמרץ ברחבי הארץ. עד כה אף מיטה לא נפתחה, מפני שטרם הושלמה עבודת המטה למימוש המהלך.

במערכת הבריאות מתוסכלים מכך שלא תוגברו כנדרש, למרות  ההתרעות החוזרות בגלים הקודמים. מנהל של אחד מבתי החולים המרכזיים בארץ אמר לכאן חדשות: "אף פעם לא עמדתי בסיטואציה שאני לא מצליח לתת שירותי רפואה נאותים למטופלים; מאוד מתסכל שהגענו לגל החמישי ומשרד הבריאות לא הצליח לספק תקנים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו