David Cohen/Flash90

מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת

במשרד הבריאות מעדכנים הבוקר את נתוני התחלואה, מהם עולה כי מגמת הירידה בכמות ההדבקות נמשכת, אך מגמת העלייה במספר החולים קשה שמאושפזים נמשכת אף היא. מספר הנפטרים מהמגיפה חצה את ה-9,300

הירידה בכמות ההדבקות היומיות ממשיכה גם הבוקר (רביעי). על פי עדכון של משרד הבריאות הבוקר, הגל החמישי וזן האומיקרון בדעיכה, וביממה האחרונה אובחנו פחות מארבעים אלף חולי קורונה חדשים. על פי הנתונים, בסך הכול אובחנו 37,559 איש כחיוביים לקורונה.

לא רק כמות המאומתים היומית בירידה. מנתוני משרד הבריאות הבוקר עולה כי גם מקדם ההדבקה ממשיך לרדת, וכעת הוא עומד על 0.79, כשאך לפני שבועיים הוא היה מעל ל-1. עם זאת, אחוז הנדבקים החיוביים ממשיך להיות גבוה.

כאמור, 37,559 איש אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לנגיף הקורונה. מתוך כלל הבדיקות שבוצעו אמש לגילוי הנגיף – אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 24.25%, נתון שנחשב לגבוה במיוחד, מה שמצביע על כך שהנגיף עדיין כאן וחשוב להמשיך ולשמור על ההנחיות.

נתון פחות אופטימי נוסף הוא כמות חולי הקורונה שנמצאים במצב קשה ומאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בסך הכול מאושפזים ברחבי הארץ 1,164 חולי קורונה במצב קשה – דבר שמצביע על עלייה נוספת בתחלואה הקשה. מתחילת המגיפה, לפני כשנתיים, נפטרו 9,303 חולים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו