ההטבה במצבו של שרון מזכירה לנו את פשע ההתנתקות

אם שרון יקום, הוא יצעק "הרי הבטחתי לכבוש חזרה את הרצועה אחרי הקטיושה הראשונה..." / ההיסטוריה של ה'התנתקות' חרוטה לעד בדם ובדמע / בתקווה שאף אדם שפוי לא יחזור על אותן טעויות / זכור את אשר עשה לך

בשורה רעננה הגיעה השבוע מבית החולים סורוקה על שיפור משמעותי במצבו של ראש הממשלה ה'בלתי מנוח' אריאל שרון, מה שגורם לבני משפחתו לפתח ציפייה ותקווה שהנה הנה הוא הולך לקום ולהתעורר לתחייה.

מי יודע אם אנחנו לא קרובים למימוש הבדיחה המתהלכת כבר זמן רב, על היום בו אריק שרון יקום משנתו ויראה את המצב הביטחוני הרעוע שבדרום הארץ, את מערכת כיפת ברזל הפרוסה בכל האזור ואת כל מה שחוללה ה'התנתקות' הארורה אותה המיט עלינו כמתנת פרידה לפני שנהפך ל'צמחוני', ואז הוא יקום ויצעק: "רגע הרי הבטחתי שאחרי הקטיושה הראשונה שתתעופף ארצה מכיוון רצועת עזה, ניכנס בהם בכוח רב ונכבוש שוב בסערה את כל הרצועה…"

אומנם אנחנו צוחקים למשבתו, ונהנים להתבדח על חשבונו של האדם השוכב על ערש דווי, תלוי בין שמים וארץ, כאילו לא רוצים אותו בשום מקום, לא בשמים ולא בארץ. אך בל נשכח שמאידך ישנם אלפים רבים של עקורים ששתו את כוס התרעלה של ה'התנתקות' עד תום. המון משפחות שנהרסו עד היסוד, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית ופיזית.

אין ספק שאדם זה נחרט לעד בהיסטוריה בדם ובדמע כמי שאחראי להפיכתם לאומללים של רבבות אנשים, זקנים וגם נערים, טף ונשים, ילדים ותינוקות גם יחד. כאשר רובם אף לא קיבלו עד עצם היום הזה את המינימום המגיע להם לפי תנאי ההסכם שנכפה עליהם בעת העקירה ההמונית הזכורה לשמצה.

בימים אלו בהם נערכים לקראת הקמת ממשלה חדשה לשנים הבאות עלינו לטובה, יש להזכיר ולשנן שוב ושוב, את אשר עשה לנו מי שעשה, ואת ההחלטה שהיהדות הנאמנה לא תיתן יד לעתיד בשום פנים ואופן למעשי אכזריות כאלו, בפרט אם אין שום דרך להוכיח את אפקטיביות המהלך, לאחר שגם גדולי המצדדים באותו זמן בעקירה, מודים כיום בפה מלא כי הייתה זו טעות קריטית ממדרגה ראשונה מכל ההיבטים.

אולי אם אכן שרון יתעורר לפתע תהיה עדנה למפלגת קדימה המצומקת, ואולי נתניהו יוכל לצרף את שרון לצוות ההרכבה של הקואליציה העתידית, מה שבטוח הוא, שעל טעויותיו הגסות שום אדם שפוי לא יהין לחזור, לפחות כך אנו מקווים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו