כך עשויה חברת החשמל להרוויח יותר כסף מהחרדים

יוזמת חוק חדשה עשויה לחייב את חברת החשמל להעביר את המערכת למתכונת שומרת שבת שתאפשר לציבור החרדי להשתמש גם בשבת בחשמל הרגיל ולא בגנרטורים, כנהוג עד עתה. המניע: אל דאגה, כלכלי....

האם המחמירים בחשמל בשבת יפסיקו להשתמש בגנרטורים? יוזמה חדשה של משרד התשתיות: הצעת חוק תחייב את חברת החשמל לעבוד על פי כללי ההלכה בשבתות וחגים. על פי היוזמה תחויב חברת החשמל לקבל "הכשר" מהרבנות הראשית, שתשלח משגיחים לוודא שכל העובדים בשבת אינם יהודים על פי ההלכה.

היוזמה באה על רקע רצונה של חברת החשמל למגר את תופעת הגנרטורים המופעלים בשכונות מסוימות בשבת. לטענתם, החשמל הפירטי מהווה סכנה גדולה לתושבים, ולכן מנסים בחברת החשמל לתת מענה הולם לאותם אלו שרוצים להשתמש בחשמל 'כשר' בשבת.

חברת החשמל מעוניינת בכסף החרדי

סיבה נוספת ליציאה למהלך זה היא, רצונה של חברת החשמל לקבל הכנסה נוספת על שימוש בחשמל בשכונות הנ"ל. המהלך הוא כדאי מאוד לחברת החשמל מכיוון שלפי ההצעה, מי שיממן את המשגיחים ויישא בעול הכספי היא לא אחרת מאשר קופת המדינה.

חברת החשמל פנתה למכון הטכנולוגי להלכה על מנת שיבצע עבורה תקן שבת. התקן כבר נוסה בחברת החשמל וכרגע ממתינים בחברת החשמל שההצעה תעבור בכנסת. סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן תומך במהלך ופועל לקידומו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לצערי הרב הכתבה לוקה במספר אי דיוקים.
נכון שחברת החשמל רוצה להסדיר את החשמל הפיראטי- במטרה להגן על הציבור המשתמש בחמל אלטרנטיבי בשבת. אך, השיקול הכלכלי יוטל על כל משתמשי חברת החשמל בכללם, דהינו יהיה ייקור בתעריפי החשמל לכל הציבור בארץ. כלומר, בשל שיגיונותיו של ציבור קטן, מחיר החשמל יעלה והנטל כלכלי כבד בשל כך יהיה על כלל הציבור.עצוב. עצוב מאד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו