שר החוץ הטורקי זעם: "מדוע סוריה אינה תוקפת את ישראל?"

במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה במינכן שאל שר החוץ הטורקי מדוע סוריה לא מגיבה לתקיפה הישראלית בשטחה? | בינתיים בסוריה, המורדים השתלטו על כביש מרכזי בסמוך לשדה התעופה.

"מדוע בשאר אסד לא זרק אפילו אבן כאשר מטוסים ישראליים חגו בשמי מדינתו ושיחקו עם הכבוד של ארצו?", כך שאל שר החוץ הטורקי אחמט דבוטאולו במסיבת עיתונאים במהלך כינוס אשר מתקיים במינכן ובו נוטל חלק גם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שקרא לאיראן להתייצב לשיחות ישירות ואמיתיות.

קרא עוד:

[postim]

"מדוע הצבא הסורי, שלא מפסיק לטבוח ולתקוף את בני עמו החפים מפשע במשך 22 החודשים האחרונים, עם מטוסים מהאוויר, טנקים וארטילריה, לא הגיב למבצע של ישראל? מדוע אסד, שנתן הוראה לירות טילי סקאד לעבר אלפו, לא עושה שום דבר נגד ישראל?".

"האם יש הסכם סודי בין ישראל לאסד? הצבא הסורי לא אמור להגן מפני התקפה כ"כ אגרסיבית? למה הוא לא השתמש באותו כוח שהוא משתמש מול המורדים ונגד נשים וילדים חפים מפשע נגד ישראל, שנחשבת לאויב המדינה מהיום בו נוסדה". תקף שר החוץ .

ההתקפה באה על רקע הפרסומים על תקיפה של מטרה בשטחה של המדינה הסורית. סוריה האשימה כי ישראל מסייעת למורדים.

מי שעוד הצטרף לגינויים היו איראן וחיזבאללה, שהבטיחו כי התקיפה לא תעבור בצורה שקטה וכינו אותה "ברברית".

במקביל, המורדים הסורים רשמו הישג נוסף ומשמעותי כאשר כבשו את איזור שייח סעיד, הממוקם דרום מזרחית לשדה התעופה של סוריה, אחרי כמה ימי לחימה. זוהי תפיסה חשובה מאוד עבור המורדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו