יש לך רכב? חסכת 12 מיליארד שקל

בעשור הקודם חל שיפור ניכר בבטיחותם של כלי הרכב שהביא לירידה דרמטית בתעריפי ביטוח החובה | במהלך העשור האחרון הוזלו מחירי הביטוח בכ- 40%.

מה הביא לירידה בתעריפי ביטוח הרכב שחסכה לנהגי ישראל מיליארדי שקלים? נתונים שפרסם השבוע משרד האוצר שופכים אור על אחת הרפורמות החסכוניות ביותר בכלכלה הישראלית.

קרא עוד:

[postim]

מהנתונים עולה כי ב-12 השנים האחרונות נרשמה ירידה מתמשכת במספר הפצועים בתאונות הדרכים. הסיכוי להיפצע בתאונת דרכים ירד במהלך השנים הללו ב-28% מ-5% ב-2002 ל-3.47% ב-2011. הדבר נובע מהשיפור ההולך ומתמשך בבטיחות כלי הרכב ובתשתית הכבישים.

אבל לצד הירידה במספר הנפגעים, חלה ירידה משמעותית במחירו של ביטוח החובה כפי שמסביר איש הביטוח חנוך הירשוביץ: "האוצר החליט לפני שנתיים לפתוח את שוק ביטוח החובה לתחרות ומאז ירדו תעריפי הביטוח בעשרות אחוזים. גם לפני כן חלה ירידה בתעריפים בגלל השיפור בבטיחות של כלי הרכב".

הנתונים המספריים שפרסם האוצר מאשרים את הדברים. בעלי הרכבים בישראל חסכו כ-12 מיליארד שקל בעשור הקודם. העלות הממוצעת של ביטוח חובה בתחילת העשור הייתה 2,648 שקל ואילו בשנת 2011 עמדה על 1,618 שקל בלבד. בסך הכל ירדו מחירי ביטוח החובה בכ-40% בתוך עשר שנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו