ציר בנט-לפיד מתחזק – יתנגדו ל"מתווה נתניהו"

ברית לפיד-בנט מתחזקת: יתנגדו ל"מתווה נתניהו": בבית היהודי וביש עתיד פועלים בחזית אחידה נגד "מתווה נתניהו": מהו ה"מתווה של נתניהו" – ועל מה מוכנים להתפשר ביש עתיד

הצעתו של ראש הממשלה נתניהו להציג מתווה חדש שיביא לפתרון סוגיית גיוס בני הישיבות, זוכה להתנגדות נחרצת על ידי המפלגות שכרתו ברית: יש עתיד והבית היהודי. ראשי המפלגות מתנגדים בתוקף למתווה שהציג ראש הממשלה ובכך מערימים קשיים בפני נתניהו והחרדים.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציג מתווה מטעם מפלגתו בסוגיית הגיוס, כדי להגיע להסכמות עם המפלגות. את המתווה שהוצג לראשי המפלגות הכין הפרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה.

המתווה שהכין קנדל הוא מודל משופר של מתווה יעלון. הפתרון שמציע קנדל יוביל להגדלה משמעותית של המשרתים בצה"ל לפי יעדי גיוס, לעומת המודל של יש עתיד שאי אפשר ליישמו בהסכמת הציבור החרדי. מסתבר שלמרות הרצון הטוב מצד נתניהו – ביש עתיד ובבית היהודי גיבשו חזית משותפת בכל הקשור ל"מתווה נתניהו" – לפיד ובנט יגידו 'לא' ל"מתווה נתניהו".

ביש עתיד אומרים באופן מפורש כי במידה שהפתרון יהיה לפי מתווה יעלון, יש עתיד לא תהיה בממשלה.

במפלגות החרדיות חלוקים לגבי ההסכמות – בש"ס הביעו הסכמה עקרונית ל"מתווה נתניהו", ואילו ביהדות התורה טרם גובשה הסכמה בנידון.

עם זאת ביש עתיד מוכנים להגיע להסכמה בנושא המכסות ומסכימים לדון על יעדי גיוס שלדידם הוא למעלה מ-90% יעדי גיוס בתוך 5 שנים. גורם ביש עתיד אמר למעריב כי "על גיל הגיוס ועל השאלה עד איזה גיל אפשר לדחות את השירות אפשר לדון, אבל נקודת המוצא של המתווה היא שכולם הולכים לבקו"ם ושצה"ל הוא הריבון."

ביש עתיד מבהירים כי הם אינם מתכוונים לסגור אף ישיבה אחת, אבל הם אינם מוכנים שהישיבות יהיו עיר מקלט למי שאינו רוצה להתגייס לצבא.

במהלך השבוע היו מי שפקפקו לגבי הקשר הנרקם בין 'הבית היהודי' ובין 'יש עתיד' , הקשר מסתבר הדוק וחזק מכפי שסוברים במפלגות החרדיות. רבני הציונות הדתית נפגשו במהלך השבוע האחרון עם אנשי יש עתיד והגיעו איתם להבנות בכל הקשור לנושא גיוס בני הישיבות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הפלא!!!!!!!!!!
טעות היא לחשוב שהמזרוחניקים פתאום יהפכו למגיני עולם התורה או כל דבר אחר שבקדושה.
כל שיטתם מבוססת על כך שארץ ישראל הוא הערך העליון אח"כ עם ישראל ורק אח"כ תורת ישראל כמבואר בספריהם!!!!!!!!!!!!!
וכבר התבטאו עליהם כל גדולי ישראל שהם גרועים מהחילונים מפני שהם מעמידים פנים כאילו כל דעותיהם לקוחים מחז"ל…..

שימו לב:
מתוך מתווה הגיוס של יאיר לפיד.
32) היות ואין חופשות בצבא יותר משבתות וחגים על כן מהיום אין רשות לערוך חופשות בישיבות וכוללים רק בשבתות וחגים ולא ימי שישי [לאלו שגרים בתוך העיר של הישיבה והכולל], ולא חודשי ניסן תשרי ואב, וכמובן יהיה ביקורת מדוקדקת יותר “כמו ספירת החיילים בצבא” ויעמדו על כך בכל התוקף, זאת ועוד, לא יתקבלו דיחויים של ביקור רופא רק על ידי עדכון של יום לפני עם פרטי הרופא וזמן הביקור, וכן מי שחולה חייב להביא אישור רופא מוסמך על חופשת מחלה, ואחרי נישואין של אח/אחות גיס/ה או בן אח ואחות אפשר לחסור רק יום אחד, וכן אחרי נישואין בן המנהיג הרוחני של התלמיד (ובתנאי קודם, של עידכון בתחילת שנת הלימודים מי המנהיג הרוחני של התלמיד) ואפשר רק 2 מנהיגים רוחניים לכל תלמיד, וגם על ידי עדכון יום לפני יום הנישואין.
33) זמני התחלת הלימודים הם כל יום בשעה 8:15. שעה ורבע מאוחר מצה”ל כדי תפילת שחרית, וזמני סיום הלימודים לא לפני שעה 6:00, והפסקת צהריים לשעה וחצי בדיוק.
34|) אסור בתוקף להימצא ברחובות בשעות הנ”ל, לא בהפגנות ולא בעצרות, ללא אישור מיוחד, ועל לוויות נפטרים יהיה עידכון מיוחד.
35) וכמובן על כל הנ”ל יהיה ביקורת מדוקדקת ובזה מותנה תקציבי המוסד ומתן הדיחוי לגיוס להתלמיד.
36) חשוב להזכיר ולזכור לפעול רק במונח הזה שהישיבה והכולל היא תחליף לצבא ולא תחליף לבית הספר.
37) על התלמידים בגילאי 18-21 חובה להתייצב אחד לכל 3 חודשים בלשכת הגיוס האזורי ואח”כ אחד לכל 6 חודשים ומגיל 26 אחד ל12 חודש.
38) מתן דיחוי מותנה בחתימת התלמיד על תצהיר שבמידה וימצא על ידי המבקרים שלא עמד בדרישות אלו ישרת בצבא ההגנה לישראל ללא דיחויים והתעלמויות.
39) במידה ולא יתייצב יחוייב (בנוסף לענישת כלא לפי החלטת בית המשפט) לשלם כל התקציבים שקיבל ממשרד החינוך מגיל 14 +ריבית והצמדה, וגם לשלם עלות חייל בצה”ל על כל ההוצאות למשך 3 שנים.

זה רק ל-3 שנים, אח"כ פטורים מהכל ואפשר ללכת לעבוד. כמו בצבא. ומילואים זה ירחע כלה בחול המועד…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו