אהרונוביץ' מבהיר: "אין במדינת ישראל אסירים עלומים"

עם סיום תפקידו מסכם השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ את פעילותו במהלך הקדנציה וחושף נתונים: בישראל 22,000 אסירים, 43 מצלמות בדרכים | המשטרה עברה שינוי ארגוני.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שסקר את פעילות משרדו בפני מליאת הכנסת התייחס לפרשת "האסיר x" אמר כי אינו יכול להוסיף על הפרשה מעבר לדברים שפורסמו עקב צו איסור הפרסום והסתפק בהודעה ש"אין במדינת ישראל אסירים עלומים וכי האסיר המדובר קיבל את כל הזכויות המגיעות לכל אסיר בישראל".

קרא עוד:

[postim]

עוד אמר: "חרף כל המאמצים והאמצעים הטכנולוגיים והאחרים, אם בן אדם יחליט להתאבד, קיים סיכוי שהדבר יעלה בידיו בסופו של דבר חרף כל המאמצים הנעשים למניעת הדבר ע"י המערכת". בתחילת סקירתו הציג מעט נתונים מספריים על המערכת בראשה הוא עומד. בשב"ס: 22 אלף אסירים ועצורים ועוד.

יש 43 מצלמות בצמתים ועד סוף מרץ 2013 יהיו סה"כ 63 מצלמות. אהרונוביץ' אמר כי הפעילות הנחושה של המשטרה הביאה להגברת תחושת הביטחון הציבורי. המשטרה מתמודדת עם התגברות האלימות בכלל ובפרט בקרב בני הנוער, עבריינות ופשיעת רחוב, התנהגות אנטי-חברתית, פשיעה מאורגנת וסחיטת דמי חסות, שחיתות ציבורית, סחר ושימוש בחומרים מסוכנים ושתייה בלתי אחראית של אלכוהול, בריונות בכבישים ועבריינות תנועה חמורה בכלל. תופעות אלו ונוספות, נתפסות כיום, כאיום החמור ביותר על החברה הישראלית.

השר ציין כי המשטרה עברה שינויים ארגוניים והכוונה לפעילות להשגת יעדי מדיניות השר, אשר ביניהן: העברת האחריות על הרשות לכיבוי והצלת אש והצלה, העברת הרשות לרישוי כלי ירייה למשרד לביטחון פנים, גיבוש והפעלת תכנית השיטור העירוני ב- 17 רשויות כפיילוט במטרה ליישמה במקומות אחרים. הרחבה משמעותית של התכנית הלאומית של עיר ללא אלימות, הוספת עשרות מוקדים למעקב אחר מצלמות במוקדי אלימות, פשיעה וונדליזם במרחב העירוני, גיבוש ויישום התכנית לצמצום הצריכה הבלתי אחראית של אלכוהול ובכלל זה, חקיקה משמעותית.

בנוסף, הרחבת ומיסוד הפעילות המבצעית של הרשות להגנת עדים, ככלי אסטרטגי למלחמה בפשיעה המאורגנת, הפעלת תכנית לשיפור הביטחון האישי והשירות לאזרח במגזר הלא-יהודי, הקמת יחידות ייעודיות לתיאום ואכיפה של חוקי המקרקעין בדרום הארץ, הקמת יחידה ייעודית לטיפול בפשיעה הלאומנית (תג מחיר), הקמת מתקני שהייה למסתננים ועוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו