כך ניצלו חברי הכנסת החרדים את תקציב הקשר עם הבוחר

ח"כ הרב ישראל אייכלר הינו שיאן ההוצאות מבין חברי הכנסת החרדים | ח"כ אורי אריאל הוציא 90,807 ש"ח ובכך הופך לשיאן ההוצאות מכלל חברי הכנסת.

בשעות הצהריים (חמישי) פרסמה הכנסת את דו"ח ההוצאות של חברי הכנסת לשנת 2012, "תקציב הקשר עם הציבור".

קרא עוד:

[postim]

הכנסת מעמידה מידי שנה לרשות כל אחד מחברי הכנסת עשרות אלפי שקלים לצורך מה שמכונה בז'רגון הפרלמנטרי "קשר עם הציבור", אלא שחברי הכנסת משתמשים בכסף בעיקר כקופה קטנה לצרכים משרדיים ורוכשים מוצרים ושירותים שונים כמו רכישת מכונת קפה, מכשיר GPS, כיבוד קל וספרות מקצועית.

מדוברות הכנסת נמסר כי זו השנה השנייה ברציפות שבה חברי הכנסת, ללא יוצא מהכלל, עמדו במסגרת התקציב. "חשבות הכנסת בראשות חיים אבידור, פועלת בעניין זה באופן קפדני ואינה מאשרת חריגות מהתקציב", נכתב בהודעה.

מעיון ברשימת התקציב עולים הנתונים הבאים: שיאן ההוצאות מכלל חברי הכנסת הוא ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי) שהוציא סכום של 90,807 ש"ח. במקום השני, ח"כ אילן גילאון (מרצ) עם הוצאה של 85,489 ש"ח. ובמקום השלישי ח"כ לשעבר דליה איציק שהוציאה 81,656 ש"ח. לעומתם השרים בני בגין ואהוד ברק הוציאו 0 שקלים.

עיון נוסף באותה רשימה מלמד כי ח"כ הרב ישראל אייכלר הוא שיאן ההוצאות בין חברי הכנסת החרדים. אייכלר הוציא סכום של 74.560 ש"ח, אחריו חברי הכנסת מש"ס אמנון כהן עם 73.024 ש"ח וח"כ אברהם מיכאלי עם 59.931 ש"ח. סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן שומר על הקופה והוא הוציא רק 10.914 ש"ח ובכך הוא הופך לחבר הכנסת החרדי שביזבז הכי פחות כסף.

כיצד השתמשו חברי הכנסת החרדים בתקציב 'הקשר עם הבוחר'? ח"כ אורי מקלב השקיע בציוד ניווט, כנסת ישראל נפרדה מ890 ש"ח ומעתה יהיה למקלב מכשיר GPS באמצעותו הוא יוכל להגיע לבוחרים. השר אריאל אטיאס משקיע בתקשורת והוא הוציא כ-10,000 ש"ח על הוצאות תקשורת ופרסומים. גם ח"כ ישראל אייכלר השקיע כ-22,000 ש"ח רק על הדפסות ופרסומים. וכן שכירות לשכה פרלמנטרית. לח"כ משה גפני עולים הוצאות התקשורת 7,000 ש"ח ואת החבר'ה שבאם לבקר הוא כיבד השנה בסכום צנוע של 875 ש"ח.

ניסים זאב ערך כנס הסברה ב4,000 ש"ח ומעניין מה ייעץ היועץ לח"כ לאמנון כהן שנאלץ לשלם לו כ- 9,000 ש"ח עבור ייעוץ מקצועי. חבר הכנסת יעקב ליצמן קרא הרבה עיתונים והוא שילם על כך בשנת 2012 כ-5,000 ש"ח.

חשוב לציין, חברי הכנסת החרדים היו צנועים ביחס להוצאות ובייחס לרכישות לעומת חברי הכנסת החילונים. לדוגמא, ח"כ שאול מופז הוציא בקדנציה היוצאת סכום של 3,114 שקלים על לימודי שפה, כנראה שמופז הולך לדבר שפה שאתם כנראה לא יודעים. מירי רגב רכשה כרטיס טיסה בסכום של 1,146 שקלים. אברהים צרצור רכש ציוד הגברה בסך 1,954 שקלים. תמיד טוב לבוא להפגנה עם רמקולים.

כאמור, השרים בני בגין ואהוד ברק, היו החסכנים ביותר ולא הוציאו אפילו אגורה אחת.

יצויין כי תקציב הוצאות קשר עם הציבור של חברי הכנסת מורכב ממשתנים רבים, הקובעים את סכום התקציב לכל חבר הכנסת בנפרד: התקציב הבסיסי, תוספת בגין לשכה פרלמנטרית חיצונית, התפקיד שבו הוא נושא (שר, סגן שר), משך כהונתו במהלך השנה, העברת עודפי תקציב שלא נוצל משנה קודמת ועוד. ח"כ ששוכר לשכה פרלמנטרית מחוץ לכנסת זכאי לתקציב שנתי של 68 אלף שקל, ואילו ח"כ שלא שוכר לשכה מקבל סכום שנתי של 49 אלף שקל. ח"כ יכול להעביר עודף תקציב לא מנוצל משנה לשנה בסך של 12 אלף שקל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו