גרמניה: קבוצת ניאו-נאצים נתפסה כחשודה ברצח הרב

עשור לאחר הרצח הסתום של הרב אברהם גרינבוים הי"ד בציריך, מגיעה אחת הפרשיות שהסעירו את העולם החרדי לפתרונה העצוב, לאחר שבגרמניה נחשפה כנופית ניאו-נאצים, שככל הנראה עמדה גם מאחורי רצח מזעזע זה. לתביעה שלושה חשודים פוטנציאליים

נקום נקמת דם עבדיך: לאחר עשור שלם, בו מתענה משפחתו הקרובה וכל הקהילה בשאלה 'מי רצח את הרב אברהם גרינבוים', מתגלה קצה חוט בפרשה: הרשויות בגרמניה חשפו חוליה ניאו נאצית שאחראית לסדרה של מקרי רצח על רקע לאומני – אנטישמי, והיא ככל הנראה, גם מי שעמדה מאחורי מקרה הרצח הזה.

הרב גרינבוים, שעמד בראש הכולל 'בני מרדכי' ביבנה, טס באותו קיץ נמהר לשוויץ כבכל שנה, במטרה לגייס כספים עבור החזקת הכולל, ושהה בציריך. שבוע בלבד לאחר הגיעו לציריך, בשעת אשמורת, יצא הרב להתפלל שחרית ונרצח בדם קר ברובע היהודי של העיר. מקרה הרצח של הרב גרינבוים, ניצול שואה בעצמו, הותיר בהלם ובפחד את העולם החרדי כולו לאחר שמשטרת שווייץ לא הצליחה לשים ידיה על הפושעים ולהעמידם לדין.

הרצח סומן מיד כתקיפה אנטישמית, שגרמה לגל של פחד בתפוצות הגולה, כיוון שהרוצחים לא נגעו בכסף שהיה על גופו, והיו מעוניינים רק בחייו, אותם נטלו בשבע יריות מטווח קצר באותו בוקר של יום שישי.

כעת, עשר שנים לאחר מכן נראה כי כן ישנם ממצאים שיביאו בסופו של דבר להעמדתם לדין של רוצחיו. על פי העיתון הגרמני 'באזלר צציטונג', משרד התובע בקרלסרוהה (בגבול גרמניה – צרפת) מינה מספר חוקרים שיבדקו את הקשר בין עשרה מקרי רצח למקרה זה, והחקירה העלתה עד כה שלושה חשודים במעשה.

עם אזת, גם לאחר עשור, עדיין לא הושלמה החקירה ועדיין לא ניתן לדעת בבירור האם העקבות אכן הובילו אל רוצחי הרב גרינבוים הי"ד, או שאלו עדיין מסתובבים להם חופשי.

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הידיעות שהתפרסמו בשווייץ הן לגמרי הזויות ומאוד לא ממוקדות. אפילו לא בטוח שהמשטרה השווייצרית פותחת מחדש את החקירה.
מישהו החליט על סמיכות זמנים בין פעולה של המחתרת הנאצית והרצח של הרב גרינבוים בציריך. ויש גם דימיון באופן הפעולה והגרמנים השתמשו באקח שנרכש כנראה בשווייץ.
העיניין הוא אבל שלא ידוע שהמחתרת הניאו נאצית הגרמנית פעלה נגד יהודים ואין שום חוט ממשי הקושר את הדברים.
לא ידוע גם על התקפות נוספות בשווייץ וגם לא על איזשהו הודעה של קבוצה פוליטית שלקחה על עצמה אחריות על הרצח.
הרבה יותר סביר להניח שמדובר באיזה חיסול חשבונות שמקורו דווקא בסכסוך בישראל. כלומר ישנה אפשרות שלא ממש נבדקה שמישהו שלח לשווייץ מישראל רוצח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו