דין פרוטה כדין מאה: נהג מונית דרש מנוסע לרדת כיוון ששילם לו באגורות

נוסע שביקש לעלות למונית שירות נאלץ לרדת ממנה | הסיבה שילם לנהג באגורות | בית המשפט קבע כי הנהג יפצה את הנוסע ב-750 ש"ח.

אדם שביקש לנסוע במונית שירות טען בבית משפט השלום בעכו: "נהג המונית ביקש ממני לרדת כי הבחין שאני מתכנן לשלם לו בעשרות אגורות עבור חלק מתשלום הנסיעה." הנוסע לקח את פרטי הנהג ותבע פיצוי בסך 30 אלף ש"ח בגין עוגמת נפש. ביהמ"ש קיבל את התביעה, אך הסתייג מסכום הפיצוי הגבוה שנתבע. הוא פסק שהנוסע יפוצה ב-750 ש"ח בלבד.

קרא עוד:

[postim]

מעיון בכתב התביעה עולה כי התובע יצא מבדיקה שגרתית ממרפאה בעכו ועלה על מונית שירות. לטענתו, כשהנהג החל בנסיעה שאל אותו לגבי עלות הנסיעה, וכאשר ראה כי היא מוציא מארנקו ארבעה שקלים בעשרות אגורות, התרגז, סירב לקבל את הכסף והורה לו לרדת מהמונית.

התובע הוסיף ואמר כי הזמין את המונית מראש לנסיעה קצרה של 100 מטר בלבד, ודרישת הנהג כי ירד באמצע הכביש, כשהוא לא חש בטוב, גרמה לו לחוויה משפילה ולעוגמת נפש. משכך, הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה לפיצוי כספי של 30 אלף ש"ח.

נהג המונית טען בכתב ההגנה כי לא הוזמנה המונית וכי עצר לאיש כי סימן לו לעצור. לטענתו, עם תחילת הנסיעה קיבל הוראה בקשר להוריד את הנוסע, שכן הוזמנה לה מונית אחרת, והוא פעל בהתאם לנוהלי התחנה, שאם לא כן היה 'מסתבך'. בנוסף, הכחיש כי הוריד את הנוסע עקב התרגזותו על כך שמסר לו כסף קטן.

שופט בית משפט השלום בעכו קיבל את התביעה לאחר שקבע, כי גרסת התובע עדיפה על גרסת הנהג בהיותה אמינה יותר. השופט ציין, כי אף אם הנהג הורה לתובע לרדת עקב האילוצים שתיאר, היה עליו להתחשב במצבו ולעשות זאת בדרך מכובדת יותר.

עם זאת, נקבע כי בנסיבות המקרה, בהן הורד התובע לאחר מרחק קצר יחסית, באזור אשר אפשר לו לקחת מונית אחרת, דרישתו לפיצוי של 30 אלף ש"ח היא בלתי סבירה, ואינה פרופורציונלית לנסיבות המקרה. לפיכך, נפסק לו פיצוי של 750 ש"ח בלבד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפיצוי באגורות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו