ש"ס מצטרפת למחאה הגואשת על יוקר המחיה בארץ

 

לאחר שבועות של הפגנות ומחאות ברחבי הארץ על יוקר המחיה הצטרפה לראשונה שותפה בכירה בקואלציה, סייעת ש"ס התכנסה והודיעה שהיא תומכת במפגינים והם מבינים אותם חבר הכנסת הרב ניסים זאב, אמר  "שהנושא הזה עלה בדיונים גם בעבר, והיו שיחות קשות בין שר השיכון ושר הפנים לבין ראש הממשלה ושר האוצר כבר לפני חודשים רבים". הוא הבהיר כי מפלגתו מעולם לא הסתפקה בהקצאת המענקים בסך 100 אלף שקל לרוכשי דירות. "היו לנו דרישות רבות יותר, לדוגמא שהדבר יחול גם על דירה מיד שנייה ולא רק על דירות חדשות. ראש הממשלה והאוצר כמובן דחו את זה".

חבר הכנסת הרב אמנון כהן אמר כי "המחאה טובה ופותחת את עיני הציבור", אך לצד זאת, הזהיר כי אסור ללכת לקו קיצוני ולהפוך את זה לפוליטי. כששר השיכון צעק מזמן על דיור בר-השגה ודיור לצעירים, האוצר לא שמע. עכשיו צריך שההנהגה תתערב. המחאה היא לא גחמה פוליטית, וש"ס נמצאת עם היד על הדופק ותבטיח שהממשלה תמשיך בשינוי המצב, המאבק מצביע על נקודות שלגביהן הממשלה לא נתנה את הדעת, או נתנה ולא עשתה מספיק מהר ובצורה רצינית, יש אמנם הרבה בעיות אבל אפשר לפתור את כולן ביחד. אין ספק בכלל שיש הבדלים משמעותיים בין עשירים לשכבות חלשות. שכבת הביניים נשחקה לחלוטין. היום זה לא מספיק ששני בני הזוג עובדים, הם עדיין לא יכולים לצאת מהעוני, צעקנו את זה כבר מזמן והממשלה התעלמה, כי היו בעיות אחרות של ביטחון, סוגיית ספטמבר ותרחישים אחרים.

כי "המחאה טובה ופותחת את עיני הציבור", אך לצד זאת, הזהיר כי "אסור ללכת לקו קיצוני ולהפוך את זה לפוליטי. כששר השיכון צעק מזמן על דיור בר-השגה ודיור לצעירים, האוצר לא שמע. עכשיו צריך שההנהגה תתערב. המחאה היא לא גחמה פוליטית, וש"ס נמצאת עם היד על הדופק ותבטיח שהממשלה תמשיך בשינוי המצב" גם העיתוי של תגובת הממשלה היה לטעמו מאוחר מדי. "היה ברור שהציבור לא ימשיך לספוג את היוקר וישתוק. הציבור לא יוצא לרחובות בגלל מוצר אחד שמתייקר. כשאין לך קורת גג, הבעיות מתחילות.

חבר הכנסת הרב יצחק וועקנין אמר היום גם אם מעמד הביניים יתהפך ארבע פעמים, הוא לא יוכל לגייס 1.5 מיליון שקל בשביל לרכוש דירה, ומתקשה לגייס גם 4,000 שקל לשכירות, מצוקת הדיור מאיימת  גם על שלום בית. זוג צעיר שאין לו קורת גג – זה מתכון לפירוק משפחה, לסכסוכים ולכל הצרות שבעולם. משפחות נמצאות על סף התהום והממשלה לא יכולה להגיד 'לא רואים'. חשבו שאני היסטרי כשצעקתי. אמרתי את זה בארבע עיניים גם לראש הממשלה אבל לא לקחו אותי ברצינות. אני מקווה שהממשלה תתעשת, כי אפשר לתקן. ש"ס כמפלגה חברתית צריכה לעמוד לממשלה על הראש בכל הכוח ולוודא שהדברים מטופלים.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו