עוד מתוכניות 'יש עתיד': מינוי כחמישים נשים בגוף הבוחר של הרבנות

זעזוע: ב'יש עתיד' לא עוצרים וכבר מכינים את התבשיל הבא | מינוי כחמישים נשים בגוף הבוחר של הרבנות | המשמעות היא שליטה מוחלטת במינויים הרבניים | וגם על שינוי כללי המשחק

במפלגות הברית כבר מתכוונים לקראת הרצת מועמד לרבנות הראשית. בעוד שבועיים תסתיים כהונת הרבנים הראשיים, טרם נקבע מועד לבחירות אבל חברי הכנסת של 'יש עתיד' מנסים לשנות את כללי המשחק.

קרא עוד:

[postim]

בגל"צ דווח כי חברי הכנסת החדשים שי פירון מ'יש עתיד' ואלעזר שטרן מ'התנועה' (שניהם חובשי כיפה) הגישו הצעת חוק, לפיה רבע מחברי הגוף הבוחר של הרבנים יהיו נשים שהן תהיינה חברות בגוף הבוחר ותשפענה על הליך הבחירה.

הגוף הבוחר מונה כיום כ-150 חברים, 80 רבנים ושבעים נציגי ציבור, ובו יתרון מובהק לש"ס ולחרדים. מטרת ההצעה היא לשבור את היתרון של החרדים באמצעות תוספת של 50 נשים לגוף הבוחר, כך שיהיו בו 200 חברים, עוד בתוכנית הצעה להגדיל את מספר החברים מהקיבוצים והישובים וכך להגדיל את מספר החברים שמשתייכים ל'בית היהודי'.

את החוק הזה הגישו השניים, במטרה לקדם את מועמדותו של דוד סתיו מרבני צוהר ולשפר את סיכוייו במירוץ לרבנות הראשית. "יש עתיד" וגם "התנועה" כבר הודיעו על תמיכה במועמדותו, ושי פירון הוא גם חבר קרוב של סתיו.

ההצעה קובעת גם כי רב יידרש להיות בעל כושר דיינות כיוון שתפקיד הרב הראשי כוללת גם ניהול בתי הדין הרבניים. במידה ואכן תתקבל הצעתם ייפגעו סיכוייהם של שאר המתמודדים להשתתף ולזכות במירוץ – לדוגמה לרב הראשי לישראל המכהן הרב יונה מצגר – אין כושר לדיינות.

במפלגות החרדיות מתנגדים להצעה בכל תוקף וטוענים כי זו פגיעה בממסד כולו .ושינוי כללי המשחק מקצה אל הקצה.

בעוד בנט הותיר מאחוריו ערפל לגבי המלחמה במוסדות החינוך החרדים, בנושא הרבנים הוא חושף את טלפיו והותיר את הזירה מופקרת לרשותם של אנשי 'יש עתיד'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו