פישר נגד לפיד: יש לדאוג גם לעניים בחברה

בתגובה מרומזת למאמרו של שר האוצר, יאיר לפיד, על מעמד הביניים המשתכר עשרות אלפי ₪ בחודש ואינו מצליח להתכלכל, קרא נגיד בנק ישראל לחשוב גם על העניים.

"מדברים היום הרבה על מעמד הביניים אך לא פחות חשוב לדבר גם על העניים בחברה, וכיצד גם הם יכולים ליהנות מהצמיחה במשק", כך הגיב היום נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, למאמר שפרסם שר האוצר ובו הוא מבקש להגן על אלו המרוויחים 20,000 ₪ בחודש.

קרא עוד:

[postim]

פישר שניצל את הבמה שניתנה לו לרגל הגשת דוח בנק ישראל ראש הממשלה, הדוח האחרון המוגש בתקופת כהונתו כנגיד, ביטא את עמדתו כלפי העניינים העומדים על הפרק כשאינו חושך ביקורת, אם כי מרומזת ומאופקת, משר האוצר החדש.

פישר, הידוע כאדם שקול וזהיר בדיבוריו, החמיא לשר האוצר ועטף את דברי הביקורת שהשמיע, בשבחים לכנוּת כוונותיו. "אין שאלה שיש צורך גם לטפל בבעיות של המעמדות היותר נמוכים, שמצבם פחות טוב מהממוצע. אני בטוח שמדינת ישראל תמשיך לעשות זאת וששר האוצר, שעשה עליי רושם מצוין ועובד באופן קשה, יטפל גם בבעיות של השכבות האחרות", אמר.

את עיקר דבריו כיוון פישר כלפי ממשלת ישראל והתקציב החדש אותו היא עומדת לגבש ולאשר, והוא קרא שלא להתפתות אחר גחמות שווא והשקעות ארוכות טווח בתחומים שעשויים להחסיר משאבים מדברים דחופים יותר. הוא קרא לשקול כל החלטה בהשלכות העתידיות שלה ולא לכבול את הממשלה בהתחייבויות עתידיות שתרבוצנה על קופת המדינה והיא תתקשה להשתחרר מהן.

כן קרא לנצל את מאגרי הגז שזה עתה החלה הזרמתם ארצה, ולהשקיע את ההכנסות מהם באופן מושכל שיביא תועלת ורווחים לקופת המדינה וגם לדורות הבאים. "יש לכך גם הצדקה בין דורית – הגז הוא מתנה מהטבע ואסור שכל הכסף ינוצל על ידי הדור הזה. צריך גם לשמור לדורות הבאים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו