המלכוד של לפיד

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר סבור כי לפיד לא יוכל לקיים את הבטחותיו לבוחרים בקרוב | "למעמד הביניים לא יהיה טוב יותר בתקופה הקרובה", אמר זילברפרב.

פרופ' בנציון זילברפרב מכיר את משרד האוצר מקרוב. בעוד לפיד בוחן את התמונות התלויות על קיר משרדו הרי שזילברפרב, ששימש בעבר בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר מכיר את כל הפינות החשוכות, המקומות המועדים והחרכים הבולעים כסף רב בלא שניתן לעצור את התופעה.

קרא עוד:

[postim]

בהרצאה שנשא אמש בארוע שנערך על ידי 'גלובס' שיגר זילברפרב עקיצה מרומזת לעברו של הבוס החדש במשרד ואמר כי לפיד יתקשה לממש את הבטחותיו לבוחרים משום שיהיה עליו לקצץ בהוצאות הממשלה ולהעלות מיסים.

כולנו יודעים כי הבטחות הנאמרות במהלך קמפיין בחירות כוחן יפה עד לשעה בה עובדי חברת השילוט מכסים את פרצופם המחויך של הפוליטיקאים המרוח בחוצות העיר. לפיד הבטיח לנהוג אחרת אבל מתברר כי לא הכול תלוי ברצון טוב.

זילברפרב צופה את העתיד ומכין את הציבור לזעקות החמס של שרי המשרדים בהם יבקש האוצר לערוך קיצוצים, הוא התריע כי בכל יום אנו עלולים לשמוע על כי ייצורה של כיפת ברזל יופסק או שכבישים יפסיקו להיסלל. כל משרד יודע ללחוץ על הנקודות הרגישות לציבור וכך ינסה למנוע את הקיצוץ במשרדו, אמר.

כיצד, אם כן, ניתן לגבור על הגרעון התקציבי? – זילברפרב סבור כי יש לגבות מע"מ על פירות וירקות וכן לבטל את הפטור הניתן על מע"מ באילת.

גם אם נניח שלפיד חפץ להיטיב עם האזרחים, הוא עתיד לגלות כי ידיו קשורות וכי המציאות חזקה ממנו והיא זו המכתיבה את קצב התנהלות הדברים, זו השורה התחתונה העולה מדבריו של זילברפרב.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו