פוטין: קוריאה עלולה לגרום לנזק חמור יותר מצ'רנוביל

המתיחות במזרח; נשיא רוסיה אומר כי איומי קוריאה עלולים להיות מסוכנים יותר מאסון צ'רנוביל |גורמים אמריקנים מבהירים: ארה"ב תגיב לכל פעולת התגרות של צפון קוריאה "עין תחת עין" | במקביל, דיווח בעיתון בסיאול על ניסוי אפשרי נוסף מצד צפון קוריאה.

המתיחות בגבול הקוריאיני נמשכת: על רקע ההצהרות הלוחמניות מצפון קוריאה מתייחס הבוקר (ראשון) לראשונה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למשבר בחצי האי הקוריאני וטוען כי, "המתיחות באזור עלולה לגרום לנזק חמור יותר מדליפת הגרעין בצ'רנוביל".

קרא עוד:

[postim]

"זה לא סוד שאנחנו מודאגים מההסלמה באזור, בגלל שאנחנו שכנים שלהם", אמר פוטין. "אם חס וחלילה משהו יקרה – האסון בצ'רנוביל יכול להיראות לכולנו כמו מעשיית ילדים לעומת זה".

פוטין התייחס ליכולות של צפון קוריאה ואמר "האם קיים איום כזה? אני חושב שכן. אני מפציר בפני כולם להירגע ולנסות להתחיל לפתור את הבעיות שנערמו סביב שולחן המשא ומתן".

את הדברים אמר פוטין במסיבת עיתונאים שקיים יחד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

העיתון "ג'ונגאנג לבו" היוצא בסיאול מדווח הבוקר כי זוהתה תנועת כוחות לאתר הניסוי, כפי שבוצע בחודש פברואר השנה.

תחילת המתיחות בגבול החלה בעקבות ניסוי שביצעה צפון קוריאה לפני כחודשיים, הקהילה הבין לאומית הטילה בעקבות כך סנקציות על פיונגיאנג.

במקביל מדווח הבוקר העיתון ניו-יורק טיימס שארצות הברית וקוריאה הדרומית יגיבו באופן מידתי לכל פעולה צפון קוריאנית, "עין תחת עין". גורמים אמריקנים אמרו לעיתון כי בבית הלבן מטילים ספק ששליט קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און, יסתכן בשיגור לעבר ארצות-הברית או לעבר האי גואם.

על פי הגורמים האמריקנים שלל הנשיא אובמה אפשרות של השמדת טילים צפון קוריאניים טרם שיגורם, והורה ליירטם רק לאחר שיגור.

"חיזקנו את מערכות ההגנה נגד הטילים שצפון קוריאה מאיימת לשגר" כך אמר רמטכ"ל צבא ארצות הברית מרטין דמפסי, בראיון שהעניק הלילה לסוכנות הידיעות AP. לדבריו, "ארצות הברית אינה יכולה לקחת את הסיכון שהאיומים מפיונגיאנג אכן ימומשו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו