משאיות המוות

ליקויים במשאיות גורמות לחומר נפץ בכבישי הארץ* חריגה של 10 טון מהמשקל המותר גרמה למות 6 אנשים* משאיות מעורבות בתאונות דרכים פי ארבעה לכל קילומטר לעומת כלי רכב פרטיים

בתאונה קטלנית שאירעה אתמול, יום רביעי, סמוך לשעה ארבע בצהרים באזור נשר שבצפון, פגע נהג משאית פול טריילר במספר כלי רכב פרטיים וגרם למותם של ששה אנשים. מחקירת צוות המשטרה בראשות בוחן התנועה הראשי רב-פקד אילן ידגר, עולה, כי המשאית הכילה בתוכה מטען אבן בכמות של עשרה טונות מעל למותר, דבר הגורם ללא ספק לקושי גדול בכל ניסיון להאט אותה, בפרט כאשר נוסעים בירידה. בנוסף, עגלתה האחורית של המשאית הורדה מהכביש על ידי בוחן תנועה בעקבות ליקויים שנמצאו בה ונמצאה אסורה לשימוש. המשטרה תחקור את המקור שהחזיר אותה לנסיעה על הכביש.

קרא עוד:

[postim]

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, שהגיע למקום התאונה זמן קצר לאחר התרחשותה, הביע את צערו ואמר ,"מה שגרם לתאונה הוא בדיוק מה שאנו נלחמים בו כל השנה", לדברי שטיין, פעולות אכיפה רבות נערכות נגד משאיות ומשאבים רבים של אגף התנועה מופנים למען הפעילות בכבישים בהם תנועת המשאיות מורגשת יותר. מסתבר כי תחזוקה ירודה של המשאיות, העמסת מטענים מעל הכמות המותרת ואף חוסר שינה אצל הנהגים, הם אלו הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים. "אנו מתריעים על כך שוב ושוב", מציין שטיין.

לו היה עונש הרתעה מספק, הן כלפי הנהגים והן כלפי קציני בטיחות המעלימים עין מסכנות ושולחים לכביש משאיות בלתי תקינות, ייתכן כי היו נמנעים אסונות. כמו כן, על הממשלה לדאוג לתשתית תחבורתית הוגנת. יותר רכבות משא להעברת מטענים ופחות משאיות על הכביש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו