לחץ על האוצר בעניין מיסוי הגז

לאחר 'בריחתו' של עידן עופר מהמדינה, מקבלים איומיו של יו"ר נובל אנרג'י משנה תוקף; באם יוחלט על העלאת שיעור המס המוטל עליה- תשקול החברה את המשך צעדיה באזור

כחלק מנקיטת הצעדים שמתכנן האוצר בדרך לניסיון צמצום הגירעון באוצר המדינה, מנסה הוא להעמיק את גביית המס. אך ברקע נשמעים קולות שאינם שבעי רצון ונימתם בעלת גוון מאיים: "אם ישראל תשנה את מדיניות המיסוי על חיפושי גז, נשקול שוב את פעילותינו באזור", כך התבטא יו"ר חברת חיפושי הגז והנפט, 'נובל אנרג'י', בביקורו בארץ.

 

קרא עוד:

[postim]
 
 

אמש, נועד צ'ארלס דיוידסון, יו"ר החברה שהחלה להזרים בימים האחרונים גז ממעמקי הים אל חופי הארץ, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועתיד אף להיפגש היום עם שר האנרגיה, סילבן שלום. בין לבין, מצא לנכון להצהיר ולהביע בפומבי את תסכולו מכוונתו של שר האוצר, לפיד, לשקול שוב את מדיניות המס המוטל על חיפושי גז ונפט ואולי אף להעלותו.

 
דיוידסון הכריז כי שינוי המדיניות לאחר שהחברה בראשותה הוא עומד, עלולה להבריח משקיעים זרים מלסחור עם ישראל. עוד הוסיף כי חברתו השקיעה למעלה ממיליארד דולרים בחיפושים אחר גז ונפט מול חופי ישראל, עוד טרם הודיעה המדינה על כוונתה להעלות את שיעור המס המוטל על התחום, וכי מדובר בהפרה של סיכומים קודמים, שעשויה כאמור, להבריח משקיעים חדשים וותיקים. "אם המדינה עושה שינוי רטרואקטיבי, אתה מבריח משקיעים זרים וזה מה שיקרה. אני מכיר את החוקים. כאשר ניהלנו שיחות על הכנסת שותף לקידוח לוויתן, חלק מהחברות הזכירו שוב ושוב את נושא המיסוי".

 
ועדת צמח, שהגישה מסקנותיה באוגוסט האחרון, קבעה שיש להתיר יצוא גז של עד 500 מיליארד מ"ק גז טבעי. נכון להיום, לאחר הגילוי שחלק מהמאגרים הם עקרים ("שרה" ו"מירה"), או חסרים ("ישי"), מדובר ביצוא פוטנציאלי של עד מחצית מכמות הגז שהתגלתה באזור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו