אובמה: שמעתם שהיחסים עם ישראל לא משהו? אל תאמינו

למרות המכרזים מעבר לקו הירוק ובאווירת הבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית הכריז אובמה שוב, כי "יחסי ארצות הברית וישראל הם מהחזקים בהסטוריה המשותפת לשתי המדינות" • ר מתגונן: "אז מה אם אומרים שיש בעיות בינינו? אני אומר לכם שלא"

ההגנה הטובה ביותר: נשיא ארצות הברית ברק אובמה הדגיש שוב בכינוס יהודי במרילנד כי יחסיו עם ישראל הינם טובים, וכי לא היו טובים יותר מאילו בכל מערכת יחסי ישראל – ארצות הברית לאורך תקופות כהונת הנשיאים כולם. אין זו הפעם הראשונה שבה הוא טורח להציג את החיבור בין שתי המדינות בזמן האחרון ואף לא השניה או השלישית.

עוד בנושא:

[postim]

"מחוייבותה של אמריקה ומחוייבותי שלי לבטחון ישראל הינן בלתי מעורערות. בלתי מעורערות", פצח אובמה בנאום הגנה שנשא בַּכִּינוּס, המשתרע על פני כמה ימים.

"כנשיא, מעולם לא שגיתי במרדף אחר שלום צודק ובר קיימא – שתי מדינות לשני עמים", אמר אובמה. "זהו החזון המשותף לכולנו. העובדה כי השלום הוא קשה לא יכול להרתיע אותנו מלנסות", אמר "אל תתנו לאף אחד אחר לספר סיפור אחר … אלה הן העובדות".

בדבריו התייחס אובמה למגמה המתקוממת נגד דרדור יחסי שתי בעלות הברית על ידו לשפל שלא היה בעת כהונתם של רב נשיאי ארצות הברית, וטען כי הם חסרי שחר. 

"כשאני שומע סיפור של יהודי, אני מייד מרגיש מחובר, למרות שאבי מקניה ואימי מקנזס – לא מקומות עם אוכלוסיה יהודית גדולה".

הסבר אחר למסע צידוק יחסי ארה"ב עם ישראל מאשר הבחירות שבפתח – לא יוכל להתקבל על הדעת.

אז, אל תאמינו למה שמספרים לכם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו