פרסום ראשון: הדיל שבין הבית היהודי לגר"ש עמאר

לראשונה נחשף ב- JDN הדיל בין הבית היהודי לאנשי הגר"ש עמר I האם יעבור חוק משולב- 'חוק עמאר-חוק אריאל'? I בבית היהודי בוחנים האם חברי הגוף הבוחר של ש"ס יתמכו ברב אריאל

JDN חושף לראשונה את מתווה הדיל שבין הבית היהודי לבין ש"ס. כזכור, לפני כשבוע חשף אתר סרוגים את דבר הדיל שבין הבית היהודי לש"ס.

קרא עוד:

[postim]

עפ"י הפרסום, הבית היהודי יציג את מועמדותו של הרב אריאל, רבה הראשי של רמת גן וראש הישיבה בעיר למשרת הרב הראשי האשכנזי. אנשי ש"ס, חברי הגוף הבוחר, יתמכו במועמדותו של הרב אריאל למשרת הרב הראשי האשכנזי ובתמורה אנשי הבית היהודי, ישלימו את הליך החקיקה לכהונה נוספת של הגר"ש עמאר המכהן כרב הראשי הספרדי לישראל ולפי בית הדין הגדול.

כזכור, ב JDN הטלנו ספקות מיד לאחר הפרסום באתר סרוגים בדבר הדיל האפשרי, וזאת מהסיבה כי הרב אריאל עבר את גיל ה 70 והחוק אינו מאפשר למועמד מעל גיל 70 להתמודד למשרת הרב הראשי לישראל.

עוד פרסמנו באתר כי באם ייפתח נושא הגיל, הרי שהרב לאו רואה עצמו כמועמד ראוי ובעל סיכויים גבוהים לנצח כל דיל אפשרי שכן הגרי"מ לאו נהנה מתמיכה רחבה הן במגזר החרדי והן במגזר החילוני.

אלא שבירור מקיף בנושא, עם גורמים בכירים המעורים בדבר הדיל, הן בבית היהודי והן בש"ס, מסרבים לאשר את הדיל באופן רשמי, אך אומרים כי נושא בחירתו של הרב סתיו אינו בא בחשבון מבחינת מרן הגר"ע שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה ולכן היה צורך למצוא מועמד אחר שיהיה מוסכם.

הרב אריאל הוא מועמד הפשרה, כך מאשרים גם בבית היהודי וגם בש"ס. אישיותו התורנית ופסקי ההלכה שלו, מוכרים הן בש"ס והן בבית היהודי. אלא שסוגיית הגיל נותרה פתוחה ובכירים בש"ס ובבית היהודי מאשרים כי ברגע שישונה החוק בדבר כהונה נוספת, תשונה גם סוגיית הגיל והוא יוגבל עד לגיל 75, מה שיוביל לחוק משולב, 'חוק עמאר-חוק אריאל'.

שינוי החקיקה לא יאפשר התמודדותו של הגרי"מ לאו ובכך יסלול את מועמדותו הוודאית של הגר"י אריאל והגר"ש עמאר למשרת הרב הראשי לישראל.

באם הדיל יעבור, אזי הרבנים סתיו, שפירא ואיגרא, עשויים לבחון את מועמדותם מחדש.
בבית היהודי רוצים לבחון האם באמת חברי הגוף הבוחר מטעם ש"ס, אכן יבחרו ברב אריאל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו