אובמה מודה: "הפיצוצים בבוסטון מעשה טרור"

עד כה נמנע נשיא ארה"ב מלהגדיר את האירוע בבוסטון- כעת הוא שובר שתיקה ומודה כי סדרת הפיצוצים היא מעשה טרור| נתניהו הביע את תנחומיו לאובמה ולמשפחות הקרבנות

בבית הלבן מעודכנים כל העת על המשך התקדמות החקירה אודות סדרת הפיצוצים בבוסטון, שגבתה את חייהם של שלושה אזרחים ולמעלה מ- 150 פצועים.

קרא עוד:

[postim]

במסר הנחמה הראשוני ששיגר הנשיא אובמה לאנשי מדינת בוסטון, נמנע מלהשתמש במונח טרור, אך היום התייחס בדבריו לפיצוצים ואמר כי, "היחס אל המתקפה בבוסטון הוא כאל פעולת טרור. גם אם החוקרים עדיין מנסים לקבוע האם הפיצוצים הנם פעולה פרי ידם של קבוצת טרוריסטים, או שמא מדובר ב"יחיד עם כוונות זדוניות".

"ארה"ב תגיב בתקיפות אל מול הטרור, מבפנים או מבחוץ ותחקור בדיוק מה המניע", הבטיח אובמה.

הנשיא האמריקני כינה בנאומו את האירוע, מעשה נתעב ופחדני. לראשונה מגיב הוא למתקפה בבוסטון כפעולת טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו לנשיא אובמה ולמשפחות הקורבנות. "יום של שמחה בבוסטון הפך ליום של אימה", אמר ראש הממשלה. עוד הבהיר נתניהו, כי "ישראל ניצבת לצידה של האומה האמריקנית באמונה, בחירות ובשאיפה לעתיד טוב יותר לכל האנושות".

ככל שנוקפות השעות, הולכים ומתבהרים פרטים נוספים על הפיגוע בבוסטון, בו נהרגו 3 בני אדם ו-לפחות 176 נפצעו.

"זו תהיה חקירה בינלאומית", כך הבהיר הסוכן האחראי על החקירה מטעם ה-FBI במסיבת עיתונאים "נלך עד קצה העולם כדי למצוא את החשודים".

גורם משטרתי מסר אזרח סעודי צעיר, הנמצא במדינה באשרת סטודנט, נחקר בחשד לביצוע הפיגוע, אולם עד כה לא נמצאו ראיות הקושרות את הצעיר לפיצוצים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו