נתניהו בבריטניה: "זכותנו למנוע זליגת נשק כימי מסוריה"

במהלך שהותו בבריטניה לרגל הלוויתה של מרגרט תאצ'ר העניק ראש הממשלה נתניהו ראיון לרשת BBC במהלכו הבהיר כי "זכותנו למנוע זליגת נשק כימי מסוריה" | ראש הממשלה סירב לאשר כי ישראל מעורבת בתקיפת שיירת הנשק לפני מספר חודשים.

במהלך שהותו בבריטניה לרגל הלווית מרגרט תאצ'ר, העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ראיון לרשת BBC, בו הבהיר כי, "ישראל לא מעוניינת בעימות צבאי, אך כי זו זכותה למנוע זליגת נשק כימי לידיים לא נכונות בסוריה".

קרא עוד:

[postim]

במענה לשאלה האם ישראל תגיב באופן אגרסיבי בסוריה אמר נתניהו: "אנחנו לא אגרסיביים ולא מחפשים עימות צבאי, אבל אנו מוכנים להגן על עצמנו, אם יש צורך בכך, ואני חושב שאנשים יודעים שמה שאני אומר הוא רציני".

ראש הממשלה סירב לאשר כי ישראל מעורבת בתקיפה האווירית שבוצעה לעבר שיירה שהובילה נשק בגבול סוריה לבנון לפני מספר חודשים.

נתניהו שב והזהיר מפני זליגת נשק כימי לגורמי טרור. "אם מחבלים ישתמשו בנשקים כמו נשק נגד מטוסים או נשק כימי יהיה מדובר ב'נשק שובר שוויון", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "מצב כזה יכול לשנות את המאזן במזרח התיכון כולו. "הם יאיימו בטרור על כל העולם. האינטרס שלנו הוא להגן על עצמנו – וזהו האינטרס גם של מדינות אחרות", הבהיר.

אמש (רביעי) נועד נתניהו בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. על פי הודעות שהוציא הממשל הבריטי, השניים דנו בחשיבות חידוש תהליך השלום, דיברו על המצב בסוריה ולא שכחו את סוגיית הגרעין האיראני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו