לא רק דנקנר: 21 מיליארד שקל נמחקו לאחרונה במסגרת הסדרי חוב

פרשת מחיקת חובו של נוחי דנקנר הפנתה אלומת אור לתופעה מדאיגה: 21 מיליארד שקל נמחקו בשנים האחרונות מחובם של הטייקונים; 2% מהלווים בלבד, מחזיקים ב-72% מהאשראי הבנקאי הניתן לציבור

מבקר המדינה, יוסף שפירא, עומד לפרסם בקרוב את תוצאות בדיקתו בעניין מחיקת חובותיהם של הטייקונים והמספרים החלקיים המתפרסמים כעת מגלים תופעה מסוכנת: בעוד שני אחוזים בלבד מכלל הלווים מחזיקים ב-72 אחוז מכלל האשראי הבנקאי הניתן לציבור, הרי שבמקביל, בשלושת השנים האחרונות בלבד בוצעו בישראל 94 הסדרי חוב בשוק האג"ח במסגרתו נמחקו חובות בסכום כולל של 21 מיליארד שקל.

קרא עוד:

[postim]

"לאור חשיבות הנושא, החליט משרד מבקר המדינה לייחד שתי מטלות ביקורת בעניין: 'הפיקוח על ריכוזיות אשראי והשקעות בקבוצות עסקיות', ו'הפיקוח על כספי משקיעים באג"ח לא ממשלתיות'", נמסר ממשרד מבקר המדינה. "במטלות אלה בודקים בין היתר פעילות הרגולטורים בתחום הסיכונים המערכתיים שנובעים מהריכוזיות הגבוהה של האשראי הבנקאי וההשקעות של הגופים המוסדיים במספר קטן של קבוצות עסקיות גדולות, וכן ההגנות החוזיות הניתנות למחזיקי אגרות חוב", אמרו שם.

הביקורת מתבצעת מול הרגולטורים הרלוונטיים, ובהם הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, אגף שוק ההון במשרד האוצר, ורשות ניירות ערך. זאת, כיוון שעל פי החוק, משרד מבקר המדינה אינו יכול לבדוק גופים פרטיים, אלא רק את הרגולטורים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו