מטה משותף של ביטחון ואוצר יתכנס השבוע

מטה משותף ליעלון ולפיד יתכנס השבוע | יעלון העביר 60 מליון ₪ לטובת משרתי המילואים ומנע קיצוץ בתשלומי מענק המילואים | מטרת הצוותים, לא להיגרר לעימות לפני אישור התקציב

בהוראת שר האוצר ושר הביטחון, הוקם מטה משותף למשרדיהם, על מנת לגבש הסכמות בנושא הקיצוץ בתקציב הביטחון. מטרת המטה המשותף, לא להיגרר למחלוקות לפני אישור התקציב.

קרא עוד:

[postim]

למרות שההחלטה על הקמת המטה נפלה כבר לפני חודש וחצי, וצוותים משני המשרדים החלו לגבש ניירות עמדה, טרם נפגשו הצוותים. השבוע ייפגשו במטרה לגשר על הפערים.

פקדי האוצר בשיתוף עם השר לפיד, מגבשים תוכנית למניעת גרעון בסך 40 מיליארד ₪. טרם ידוע עד כמה התוכנית אותה מוביל לפיד, תדרוש קיצוץ בתקציב הביטחון.

עם היכנסו לתפקיד שר הביטחון, אמר יעלון: "כל שינוי בתקציב הביטחון, ייעשה מתוך ראייה רב-שנתית והבנת המצב הכלכלי המורכב לנוכח הגירעון מצד אחד, וחשיבות הצרכים הביטחוניים לנוכח האיומים והשינויים האזוריים מצד אחר."

נתניהו טרם התייחס לתוכנית אך אמר כי לאחר שיקרא את התוכנית של לפיד, הוא ישיב לשאלות כתבים בנושא. כמו כן אמר יעלון כי הוא מבין שיש לתת את הדעת לשינויים ביטחוניים המתרחשים במזרח התיכון.

השר יעלון כבר רשם הישג בהעברת 60 מליון ₪ לטובת חיילי המילואים ובכך לא יקוצץ המענק הצפוי בתחילת החודש הבא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו