שביתה בנמל; הפגנה מול הממשלה

השרים דנים בהסכם 'השמים הפתוחים' שעה שבפועל שמי ישראל סגורים וחברות התעופה הישראליות שובתות | מחוץ לישיבת הממשלה מוחים מפגינים נגד אישור ההסכם | האם תצטרף ההסתדרות לשביתה?

השמים פתוחים 'על הנייר', אולם סגורים בפועל: היום בבוקר, החל מהשעה 5:00, נכנסה לתוקפה שביתת חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע וישראייר, לאחר שעובדיהן הביעו התנגדות נחרצת לאישור הסכם 'שמים פתוחים' מול האיחוד האירופי במתכונתו הנוכחית וכפי שהשרים צפויים לאשר היום.

קרא עוד:

[postim]

שיבושים קשים מתחוללים בנמל התעופה בן-גוריון, לאחר שטיסות רבות בוטלו, או נדחו למועד בלתי ידוע ונוסעים רבים מנסים למצוא תחליף ולרכוש כרטיסי טיסה בחברות זרות.

במקביל, בעוד השביתה נותנת את אותותיה בנמל, שרי הממשלה מצויים בעיצומה של ישיבת הממשלה השבועית והם דנים באישור ההסכם האמור.

עוד לפני תחילת הישיבה, אמר שר התחבורה ישראל כץ, כי הוא תומך באישור ההסכם כפי שהוא מנוסח כעת וכי הממשלה תאשר אותו.

הפגישות בין יו"ר ועד עובדי אל על לשר האוצר וכן בין גורמים נוספים בחברה, לא נשאו פרי ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע על תמיכתו במאבק העובדים. הוא קרא לדחות את ההחלטה בחודש חודשיים, במהלכם ניתן יהיה לשוב ולשקול את תוצאות ההסכם ואולי אף להכניס שינויים בין סעיפיו.

ההסתדרות עצמה לא יכולה לסייע לעובדים בשלב זה, והיא אינה יכולה להשבית את נמל התעופה מאחר ולא הוכרז סכסוך עבודה, אולם יש לה כלים אחרים המסוגלים להגביר את הלחץ התקשורתי והציבורי – להאט את העבודה ולשבש את שגרת העבודה בנמל התעופה.

בהסתדרות אמרו כי אם תתקבל החלטה על אימוץ ההסכם ככתבו וכלשונו, לא מן הנמנע כי שביתת החברות תתרחב והיא תכלול את כל עובדי נמל התעופה שכאות הזדהות יצטרפו לשביתה וישתקו כליל את התעבורה האווירית מהארץ ואליה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו