האם השמים יפתחו?

הבוקר קידם את פניהם של נוסעים רבים שהגיעו לנמל התעופה בשביתת חברות התעופה הישראליות | המאבק מחריף וחברות התעופה אינן נרתעות מהמשך השביתה | משרד האוצר מראה סימני התקפלות

האם שביתת חברות התעופה הישראליות קרובה לסיומה? – שר האוצר, יאיר לפיד, הורה לבכירי משרדו לבדוק את טענות חברות התעופה וייתכן כי יציע לחברות, מימון מלא של הוצאות האבטחה, מה שישים סוף לשביתה שנכנסה היום ליומה השני וסופה אינו נראה באופק.

קרא עוד:

[postim]

המחלוקת בין חברות התעופה לבין שר האוצר שתמך באישור הסכם 'שמים פתוחים', נסובה אודות כמה סעיפים בהסכם שאושר אתמול בבוקר בממשלה ברוב קולות, אך כבר עכשיו נראה כי אם תתגמש הממשלה במציאת פיתרון לאחד הסעיפים,, ייאותו ראשי החברות לשוב לעבודה סדירה ולסיים את השביתה.

מדובר בסעיף הנוגע להשתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של החברות. המצב כיום הוא כי חברות התעופה זכאיות לסבסוד הוצאות האבטחה בשיעור של 60% ועל פי ההסכם שאושר אמש, יעלה שיעור ההשתתפות ל-80%. ראשי החברות דורשים מהאוצר, כתנאי להפסקת השביתה, השתתפות מליאה בהוצאות הביטחון החלות עליהם וכעת נראה כי במשרד האוצר שוקלים להיעתר לבקשה בחיוב.

מדובר בסבסוד של 100 מיליון שקלים נוספים מידי שנה, נוסף על 400 מיליון השקלים שהמדינה מסכימה להעביר לחברות.

חברות התעופה טוענות כי אם דורשים מהם להשתתף בתחרות מול חברות התעופה הזרות, שלהן הוצאות ביטחון נמוכות משמעותית, אזי יש לסבסד את ההוצאות היתרות שיש להן על פני מתחרותיהן.

בהתייחסו להסכם, אמר שר האוצר לפיד, כי ״שמים פתוחים הם עובדה מוגמרת. זהו הסכם טוב ונכון לאזרחי ישראל, לכלכלה הישראלית ולתיירות הישראלית", עוד הוסיף לפיד כי "יחד עם זאת, יש להתייחס לבעיות המיוחדות של החברות הישראליות, הנובעות בעיקר מצרכי האבטחה הייחודיים שיש להם, ואותן ניתן לפתור. הוריתי לצוותים המקצועיים במשרדי להביא לפתרון שיסייע לחברות התעופה הישראליות במציאות המתחדשת של השמים הפתוחים. השביתה הזו היתה מיותרת מתחילתה והיא מיותרת גם כעת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפתחו למי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו