הרמטכ"ל בני גנץ מתייחס לאיומים על ישראל

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ: "השליטה של אסד הולכת ונעלמת ומרכיבי אי-היציבות הולכים וגדלים" | איראן מנצלת את הזמן בו מנסים לפתח עמה דיאלוג על מנת להתקדם לעבר הגרעין.

בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי שנערך אתמול (שני), התייחס הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לאיומים הביטחוניים המרחפים מעל ראשה של מדינת ישראל. בין היתר, "השליטה של אסד הולכת ונעלמת ומרכיבי אי-היציבות הולכים וגדלים".

קרא עוד:

[postim]

"איראן וחיזבאללה מעורבים עד צוואר ויותר, בניסיון לשמר את משטר אסד ו/או בהיערכות ליום שאחרי והם עושים זאת בצורה די טובה, מבחינתם לפחות. באופן מוזר יש תמיכה רוסית לא קטנה במשטר אסד".

גנץ הזכיר כי מלחמת אזרחים בסוריה עשויה להשפיע לרעה על המצב בישראל והבהיר: "איננו מחכים שהעתיד הזה יגיע, אנו נערכים אליו אופרטיבית כבר למעלה משנה בצורה מבצעית לאורך כל רמת הגולן. המרחב המאוד יציב שהיה מאוד שקט, יש לו פוטנציאל לאבד את היציבות הזאת, לגוש אירוע פח"ע וטרור לאורך הגבול ואנחנו צריכים להיות ערוכים לסיטואציה הזאת".

הרמטכ"ל התייחס בדבריו גם לאיום האיראני. לפי תפיסתו, איראן מנצלת את הזמן בו מנסים לפתח עמה דיאלוג, על מנת להתקדם לעבר הגרעין.

לדבריו, "בצד התהליך הזה, אכן יש השפעות לא קטנות גם למאמץ הסנקציות שמושקע על איראן, גם לבידודה הבינלאומי וליצירת לחץ שבסופו של דבר יביא אותם, אולי, להחלטה שדרכם צריכה להשתנות. אני חושב שמציאות של איראן גרעינית במובן הזה היא חמורה ביותר כי לא רק שהיא תהווה איום פוטנציאלי קיומי, אלא שהיכולת שלה להשפיע על אזורה הקרוב והרחוק יהיה רב. ועל כן, אני חושב שיש להפעיל לחצים על איראן בנושא פעילות הגרעין ופעילות הטרור שלה בעולם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו