כיסים פתוחים: כמה שילמה אל על לעובדים הבכירים בחברה?

ההתנגדות להסכם 'שמים פתוחים', שלטענת אל על יפגע ברווחיותה, הביא לבדיקת משכורתם של העובדים הבכירים בחברה: 260,000 שקל בממוצע לחודש, לכל אחד מחמשת הבכירים בחברה

הסכום המצטבר שאל על העניקה כמשכורת לחמשת העובדים הבכירים בחברה בשמונת השנים האחרונות מסתכם במספר בלתי נתפס: 125 מיליון שקל, בעוד מניית החברה סבלה בשנים האחרונות מצניחה חופשית ולא הצליחה להמריא.

קרא עוד:

[postim]

אם התעניינתם, סכום זה שקול לכמעט מחצי שווי השוק שבו נסחרת היום החברה.

עיון בנתונים מעלה כי העלייה החדה בשכר עובדי החברה החלה לאחר שהמנכ"ל בעבר, עמוס שפירא, פרש מתפקידו. רמות השכר ששילמה החברה עד אז לבכיריה היו צנועות בהתאם. בשנת 2004 זכה שפירא לשכר בעלות של כ-644 אלף שקל, והסמנכ"לים של אל על הסתפקו בסכום שהיה נמוך רק במעט מכך. בסך הכול הסתכמו עלויות השכר של חמשת הבכירים בשנה זו, השנה שלאחר ההנפקה, בכ-3.1 מיליון שקל בלבד.

אבל כל זה השתנה ביום בהיר, עם עזיבת שפירא, וכניסתו לתפקיד של חיים רומנו בשנת 2005, הותר הרסן. בשנה זו הסתכמה עלות השכר של חמשת בכירי החברה בכ-18.5 מיליון שקל – פי שישה לעומת השנה שקדמה לה. בשנה זו גם נפתח הפער הגדול בין השכר אשר לו זכה מנכ"ל החברה, לבין יתר הסמנכ"לים ובכיריה.

דירקטוריון אל על, הנמצאת בשליטת כנפיים שבשליטת משפחת בורוביץ', המשיך עם מדיניות הבונוסים הנדיבה שלו גם לאחר החלפתו של רומנו באליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר. לשקדי היה חשוב לקשור את הבונוס שלו ברווח הנקי של אל על, על מנת שלא ליצור מצב שבו הוא מקבל בונוס בשעה שהחברה מפסידה.

אז אם תהיתם אז כן, יש לחברה מה לעשות בכדי להתייעל, וראוי כי בכיריה יתנו את הדוגמא האישית ויראו לכולם התייעלות מה היא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו