הקיצוץ יקוצץ: רכבת העמק תעלה על הפסים

שר האוצר תכנן לקצץ שני מיליארד שקל מתקציב משרד התחבורה אולם שר התחבורה, ישראל כץ הצליח לשנות את ההחלטה: קיצוץ יבוצע, אולם בשיעור נמוך יותר ורכבת העמק שהעבודות להקמתה מצויות בשיאן – תעלה על הפסים

קיצוץ בקיצוצים: ככה זה הולך. בתחילה מודיעים על קיצוצי ענק. אחר כך מתחילים לקצץ בעומק הקיצוץ ולבסוף הקיצוץ מתייצב איפשהו, היכן שנערי האוצר חשבו מלכתחילה להעמיד אותו אולם הכניסו אליו 'עיזים' שאותם יוכלו להוציא בבוא היום.

קרא עוד:

[postim]

כך או כך, שר התחבורה הצליח לצאת מתוכנית הקיצוצים הקרובה כשחצי תאוותו בידו, לאחר שסיכם עם האוצר כי הקיצוץ המתוכנן בתקציב משרד התחבורה בסך 2 מיליארד שקל לא יבוצע בשלמותו. על פי הסיכום אליו הגיעו כץ ולפיד, משרד התחבורה יספוג בתקציב הקרוב קיצוץ בסך 1.35 מיליארד שקל ויתרת הסכום שנוכה מהקיצוץ תשמש להשלמת העבודות להקמת רכבת העמק.

רכבת העמק, מחיפה, דרך עפולה לבית שאן, היא חידוש קטע מהרכבת החיג'אזית, שחיברה בתחילת המאה הקודמת את חיפה לדמשק. לפי התוכניות, רכבת העמק עשויה להתחבר בעתיד, למערך הרכבות בירדן, דרך גשר חוסיין ("נהר הירדן"). אורך הרכבת 60 ק"מ. היא אמורה לשמש להסעת נוסעים ומטענים. יהיו לה שבעה תחנות נוסעים. היא תעבור דרך נשר, העמקים, יקנעם, עפולה, הגלבוע, עד בית שאן. העלות הכוללת של הפרויקט היא יותר ל-4 מיליארד שקל. שר התחבורה כץ אמר באחרונה כי הפרויקט נמצא בנקודת האל-חזור, כי רוב המכרזים לביצוע הפרויקט כבר פורסמו ובשטח עובדים 13 קבלנים.

השר כץ בירך על הסיכום, ואמר כי "מתווכי נדל"ן יודעים כבר מזמן כיצד הרכבת משפיעה על הביקושים באזורים הסמוכים לתחנות רכבת או שיש להם חיבור נוח ונגיש אליה. זה קרה יותר מעשור בבנימינה ובפרדס חנה, זה קרה בשנים האחרונות ביבנה, בראשון לציון – מערב, בנתניה – מזרח וזה מה שעומד לקרות בקרוב בבית שאן ובכרמיאל ובמקומות רבים נוספים בארץ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו