התפתחות במשפט ליברמן: בן אריה יוכרז כעד עוין?

משפטו של שר החוץ לשעבר ייפתח היום בבית משפט השלום בירושלים | במידה ויורשע בעבירה שיש עמה קלון ויקבל עונש מאסר- לא יקבל תפקיד בממשלה | ליברמן נחוש בדעתו לנקות את שמו ובהקדם האפשרי

היום (חמישי) נפתח בבית משפט השלום בירושלים, שלב ההוכחות במשפטו של שר החוץ לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, המואשם במרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר מבלארוס. זאב בן אריה שעלה לדוכן העדים, טוען כי אינו זוכר דבר. כעבור עשרים דקות, ביקשה התביעה להכריז עליו כעד עוין.

קרא עוד:

[postim]

הפרשיה החלה בשנת 2008, כאשר על פי החשד, קיבל ליברמן מידע מזאב בן אריה, מי ששימש באותה תקופה כשגריר ישראל בבלארוס, מידע אודות חקירה המתנהלת נגדו בארץ. בתמורה למידע שקיבל, השתדל ליברמן לטובת בן אריה כשגריר בלטביה.

"ליברמן פעל ביודעו כי מעשיו של בן אריה נעשו בכוונה להיטיב עם הנאשם, וכי במינויו ליועץ במטה המדיני של שר החוץ ולשגריר בלטביה היה משום הענקת גמול למי שביצע עבורו מעשים חמורים, או שהדברים עלולים היו להיראות כהענקת גמול אסורה כאמור. כל זאת עשה הנאשם בהיותו נתון בניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור לבין תחושת מחויבותו האישית”. כך נכתב בכתב האישום.

דני איילון, שהיה סגנו של ליברמן ועמד בראש ועדת המינויים, צפוי להעיד כי התבקש באופן מפורש למנות את בן אריה. בשלב ההוכחות יתבקשו לעלות השגריר לשעבר, בן אריה וכן ויקטור הראל, מבקר משרד החוץ לשעבר וחבר ועדת המינויים.

במידה וליברמן יורשע בעבירה שיש עמה קלון ויוטל עליו מאסר בפועל של שלושה חודשים או יותר, הוא יהיה מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת במשך שבע השנים שאחרי תום ריצוי העונש.

על פי דבריו, ליברמן מתכוון לנקות את שמו בהקדם האפשרי ולקבל משרה בממשלה.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו