המשטרה מעדיפה את הפלסטינים ע"פ המתנחלים?

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו אמר במרכז הבינתחומי הרצליה כי ייתן הוראה לשוטרים לנהוג במפגינים הפלסטינים באותה הדרך שנהגו עם דיירי המאהלים • ועדי המתיישבים בשומרון זועמים

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, נאם הבוקר (ב') בכנס הבינלאומי ה-11 של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה.

"בעקבות ההכרזה על מדינה פלסטינית, אני צופה הפגנות תמיכה של אזרחים בישראל ומחוצה לה. במקרה שכזה, אורה לשוטרים לנהוג במפגינים באותה הדרך שנהגנו עם דיירי המאהלים – בסבלנות, ברגישות, תוך עידוד התקשורת עימם בכדי למנוע הידרדרות. עם זאת, כל הפרה של חוק וסדר או אלימות יטופלו על ידינו מיידית וללא פשרה", אמר דנינו.

"אירועי הטרור האחרונים בישראל הם סוג של הכנה עבור המשטרה לאירועים צפויים. במתקפת הטרור ליד אילת, בה הימ"מ פעל למניעת התדרדרות, ויחד עם צה"ל, הציל את המצב, זאת על אף שהיו אבדות בנפש. המשטרה הייתה פרו-אקטיבית ובתוך דקות, לאחר שארגון הטרור נכנס לגבולות הארץ – נמנע פיגוע טרור קשה יותר.

"כרגע רואים הרבה יותר מתח בגבולות וכוונות להוציא פיגועים בישראל, וזה קורה גם בגלל חולשת השלטון במצרים, אשר מנוצל ע"י גורמים קיצוניים. גורמים אלה מנצלים את הגבולות הפתוחים בין ישראל למצרים לא רק להוצאת פיגועי טרור נגד ישראל, אלא גם לניצול מסתננים מסודן ואריתריאה לצורך מטרותיהם גם בפן הפשע.

"חוסר היציבות בסוריה גם הוא מהווה פוטנציאל נפיץ ובעל השלכות מורכבות למצב העדין ממילא במזרח התיכון", סיים דנינו את דבריו.

שיטפל בהם לפחות כמו במתנחלים

ועדי המתיישבים בשומרון ובנימין, אמרו בתגובה לדברים, כי הם מציעים למפכ"ל שינהג בפלסטינים לפחות כמו שמתנהגים למתנחלים מבחינת האלימות ואכיפת חוקי הבנייה.

"לצערנו, מבלבל דנינו בין אזרחים יהודים במחאת האוהלים לבין אויבים המבקשים לפגוע ביהודים ובשל הבלבול הזה מתנהגת המשטרה לאנשי מגרון כאל אויבים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו