מכה לחקלאים: מיליארדי חגבים פשטו על שדות הנגב

חודש לאחר 'מכת' הארבה שפשטה על שדות הנגב, היום (שני) גילו החקלאים כי מיליארדי חגבים בקעו מביצים שהוטלו לפני כחודש והם מאיימים להשמיד את כל היבול החקלאי | יו"ר מועצת רמת הנגב קורא להכריז על רמת חירום

הריסוס כשל: חודש לאחר מכת הארבה שפשטה על איזורים רבים ברחבי הארץ, היום (שני) הופתעו תושבי מועצת רמת הנגב לראות מיליארדי חגבים שפשטו על שדותיהם והחלו לכלות כל חלקה טובה.

קרא עוד:

[postim]

החגבים בקעו מביצים שהוטלו במהלך מכת הארבה שהגיעה לישראל לפני כחודש. יו"ר המועצה האזורית רמת נגב, שמוליק ריפמן קרא להכריז על מצב חירום וטען כי "משרד החקלאות איבד שליטה ואין בידיו הכלים הראויים לעמוד במשימה של השמדת מיליארדי החגבים".

ריפמן שלח מכתב לנתניהו בו כתב, "אדוני ראש הממשלה, מכת הארבה עלולה להיות אסון ממשי. אני פונה אליך להכריז על מצב חירום בנושא ולהטיל על משרד הביטחון את המשימה הלאומית להשמדת מתקפת הארבה, בשיתוף הגורמים המקצועיים במשרד החקלאות".

ממועצת רמת הנגב נמסר כי החגבים מתרכזים במספר מוקדים ותוך מספר ימים הם צפויים להתחיל לעוף ואז הנזק יגדל משמעותית.

במהלך הערכת מצב שקיים אתמול (ראשון) שר החקלאות יאיר שמיר ב'מעיין הבודדים' בנגב אמר השר "כפי שהתמודדנו בהצלחה עם נחילי הארבה הראשונים באוויר, משרד החקלאות ממשיך בניטור ובמתן מענה מקצועי ויעיל למיגור התופעה ומניעת התפשטות הארבה אל עבר השטחים החקלאים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוסטערס!!!

אם לילדים שלנו לא יהיה מה לאכול- גם להם לא יהיה!! שימו לב- על כל גזירה חדשה שיוצאת- באה מכה מכיוון מדיני או כלכלי או שניהם.

או חברותא או מיתותא

בס"ד
מכובדי מכת הארבעה זו פועל יוצא של זילזול מצד בכירים בנעשה מסביב לרמת חובב, לפני כעשור בועדת הפנים טענתי כי באזור יתפתח ח"ו מערכת מזוהמת שתיגרום למוטציות של מזיקים לחקלאות, כמו כן טענתי כי ח"ו נפילה של טיל בשטח שבן נוה נוי לרמת חובב יגרום לנזק בלתי הפיך גנטי.

בדצמבר 11 הונח מחקר של בכירי האפדמולוגים במדינה עם ראשי מש הבריאות שמצאו נזקים בלתי הפיכים מסביב לרמת חובב ברדיוס של 20 ק"מ מגדר המועצה.
בפברואר 12 הניח פר אלי שטרן ממכון גטנר מחקר שהוא במפורש לא רפואי אלה מצביעה על 1035 חומרים ללא תו תקן וללא אפשרות לנתח את הנזקים הגנטים לצומח ולאדם.
עליתי לשידור אצל כינן ברוח דרומי בנדון ראש המועצה ברמת חובב אישר את המחדל אבל איכן ראשי המועצות בדרום כל החקלאות הלכה וגם הנזק הבריאותי מצביעה על מלירדי שקלים כל שנה,
עד איכן הזילות???
להדגיש ב2002 נובמבר נערך דיון בנושאים בכנסת וסוכמו דברים אבל הכל נשאר בשער פולומבו בכנסת כרגיל "אן ריח אן צבע הכל תקין" חומר למחשבה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו