מו"מ מתקדם בין האוצר לבין הרשויות המקומיות

שר האוצר מפרק מוקשים בזה אחר זה | לאחר שהגיע לסיכומים עם עופר עיני והסיר את איום שביתת המשק, עוסקים באוצר בשעות האחרונות במו"מ אינטנסיבי עם מרכז השלטון המקומי במטרה להגיע להסכם על תקצוב הרשויות המקומיות

האם תתקיים מחר שביתה ברשויות המקומיות? – על פי מצב הדברים כרגע נראה שעוד הערב יודיעו הצדדים המתדיינים, האוצר ומרכז השלטון המקומי, על הסכם אליו הגיעו, ושימנע את השביתה. אם אכן כך יהיה, ירשום לפיד הצלחה נוספת ולאחר שהגיע לסיכומים עם עופר עיני ירגיע גם את גזרת הרשויות המקומיות.

קרא עוד:

[postim]

איום השביתה מצד הרשויות המקומיות, עלה ביום רביעי האחרון, שעה שמרכז השלטון המקומי הודיע על כוונתו לפתוח בשביתה כוללת של הרשויות המקומיות בישראל, החל מיום שני, כלומר מחר, זאת במידה ומשרד האוצר לא יספק, כדבריהם, תשובות ברורות מספקות לגבי תקציבי הקיום והפיתוח של הרשויות המקומיות.

במרכז השלטון המקומי ציטטו את דברי ראש הממשלה ואמרו, כי "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי מענקי האיזון לא ייפגעו והיקפם יישמר על 2.8 מיליארד שקל ולמרות הבטחתו זו, משרד האוצר החליט לקצץ 400 מיליון שקל. וכאילו קיצוץ זה אינו גזירה איומה בפני עצמה, הרי שפקידי האוצר הגדילו לעשות וקיצצו גם עוד 280 מיליון שקל במענקי הפיתוח לרשויות הפריפריה".

"המדינה רוצה 400 מיליון שקלים מהרשויות החזקות שיוחזרו להם בתוך 10 שנים ללא ריבית", אמר ביום רביעי יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט בדברים שצוטטו ב'פורבס'. "אני מתנגד למהלך זה בכל תוקף משום שהממשלה לא יודעת לעמוד בהבטחותיה. ניתן לשתף פעולה עם הליך זה, רק אם הממשלה תבטיח שלא יהיה קיצוץ בחינוך ובתקציבי האיזון והפיתוח, ובנוסף אנו דורשים לבטל את תאגידי המים ולהחזיר את ניהול משק המים לרשויות המקומיות, או לחלופין להקים אשכול אזורי בו יהיה תאגיד אחד האמון על תחום המים, וועדת ניסן ריכזה את המענה בנושא זה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו