בכיר ישראלי במסרים מזהירים לנשיא סוריה

גורם ישראלי בכיר מזהיר את הנשיא אסד כי משטרו יתמוטט אם יעז לתקוף את ישראל | אסד: "אחרי ההתקפה אנחנו מבינים בדיוק מי הוא האויב ואנחנו נרדוף את חיילי הקבוצות החמושות שנמצאים בכל רחבי ארצנו".

שלוש תקיפות אמצעי לחימה בסוריה, יוחסו לישראל מאז תחילת השנה, בהן מעולם לא הודתה באופן רשמי. כיום משגר גורם ישראלי בכיר, מסר לנשיא הסורי, לפיו משטרו יתמוטט באם יעז לתקוף את ישראל.

קרא עוד:

[postim]

בין הדברים, נכללים רמזים בדבר האפשרות שישראל תתקוף בסוריה על-מנת לעצור את משלוחי הנשק. "ישראל נחושה להמשיך ולמנוע העברת כלי נשק מתקדמים לידי חיזבאללה. העברת נשק כזה לידי חיזבאללה מסכנת את האזור כולו ותגרום לחוסר יציבות שלו. אם הנשיא הסורי אסד יגיב על-ידי תקיפת ישראל או ינסה לתקוף את ישראל באמצעות שלוחות הטרור שלו הוא יסתכן באיבוד השלטון שלו, כי ישראל תגיב", אמר הבכיר הישראלי אשר זהותו נותרה חסויה.

דבריו פורסמו ב'ניו יורק טיימס', לאחר שתודרך על ידי בכירים המומחים בסוגיית היחסים בין ישראל וסוריה. "הסיבות המדויקות לאזהרה מצד ישראל אינן ברורות: ייתכן שהיא מנסה לרסן את סוריה בלי לנקוט עוד פעולה צבאית, או להזהיר את הקהילה הבינלאומית לתקיפה נוספת. דבר זה יעלה את המתיחות במצב השברירי גם כך בסוריה", מעריכים ב'ניו יורק טיימס'.

הגורם הישראלי הדגיש, כי עד עתה ישראל נמנעה מלהתערב במלחמת האזרחים הסורית ותמשיך במדיניות זו כל עוד אסד יימנע מלהתקיף את ישראל ישירות או באמצעים עקיפים.

אסד בתגובה אמר, "ארה"ב וישראל לא רוצות במלחמה אזורית ולכן הן מגיבות בצורה טקטית. אנחנו רוצים להגיב בצורה אסטרטגית, בכך שנפתח את הדלת להתנגדות ונהפוך את סוריה כולה למדינה מאוחדת של התנגדות. אחרי ההתקפה אנחנו מבינים בדיוק מי הוא האויב ואנחנו נרדוף את חיילי הקבוצות החמושות שנמצאים בכל רחבי ארצנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו