איפה הכסף? אצל אחוז אחד מהאוכלוסייה

אחוז בודד מאוכלוסיית המדינה מרוויח 13% מהכנסות האזרחים כולם. נטל המס על אותו אחוז ירד בשנים האחרונות, בעוד על אלו המרוויחים פחות – הוא רק עלה. ולמה מינהל הכנסות המדינה מסרב לפרסם את הנתונים?

מינהל הכנסות המדינה ממאן להפיץ את הנתונים המדויקים, ובצדק מבחינתו. העלעול בהם לא עושה טוב לשר האוצר. כלומר, יכול להיות שזה עושה לו טוב באופן אישי, עד לא מזמן הוא השתכר לא רע מעבודתו בתקשורת, אבל זה לא עושה טוב לאופן שאנו, האזרחים, מעריכים אותו ואת עבודתו.

קרא עוד:

[postim]

אבל כלפי השמירה של הדמוקרטיה, העיתונאים הרגילים לחפור בכל מקום ובפרט במקומות בהם לא נותנים להם להיכנס, הצליחו לשים את ידיהם על הנתונים, ו'כלכליסט' פרסם אותם במלואם. במשרד האוצר אמרו כי הנתונים מצויים ב"תהליכי עבודה" וכי מדובר בטיוטה שלא ניתנת לפרסום. מעניין יהיה לראות כיצד יראו הנתונים אחרי שיסיימו את "תהליכי העובדה" במשרד האוצר.

מהנתונים עולה, כי 33.040 אנשים במדינה, אלו המוגדרים כאנשי המאיון העליון, משתכרים גם יחד 47 מיליארד שקל בשנה, כמו ההכנסות הכוללות של 13% מכלל האוכלוסייה במדינה. ההפרש גדל הרבה יותר אם מבודדים מבין אנשי המאיון העליון את העצמאיים שביניהם, ושמספרם עומד על 4,380 איש בלבד, המשתכרים כל אחד בממוצע 441,898 שקל בחודש לצד השכירים שבקבוצה, המשתכרים שכר נמוך משמעותית, בסך 73,290 שקל בחודש, בהחלט לא רע.

אותו אחוז בודד חולש על 13% מההכנסות במדינה ומצד שני גם משלם 22% מהמיסים המשולמים על ידי כלל האזרחים, אבל שיעור המס יורד והולך, שעה שבמקביל, שיעור המס המוטל על העשירונים הנמוכים יותר רק הולך וגדל.

כעת מובן מדוע מתנגדים במשרד האוצר לפרסום הנתונים. איך ישא יאיר לפיד פנים בפני בוחריו, שעה שמעמד הביניים עומד לשלם מיסים גבוהים יותר והמאיון העליון רק משלם פחות ופחות מס?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו