ירושלמים נושמים לרווחה: הרוכלים נפרדים מ"גאולה"

דוכן אחר דוכן הוקם על מדרכות הרחובות וגרם לאנשים ללכת על הכבישים | התושבים פנו לממלא מקום ראש העיר בדרישה לסיוע | כעבור שנה של תהליך משפטי עוזבים הרוכלים את גאולה

תופעת הרוכלות והבסטות המתרחבות ללא כל גבול לאורך המדרכות ברחוב יחזקאל ובחלק מרחוב מלכי ישראל, במרחב העסקים גאולה, הגיעה לידי סיומה.

קרא עוד:

[postim]

רחוב יחזקאל בירושלים הינו רחוב סואן במיוחד ומשמש כציר תנועה חשוב בעיר ובמע"ר החרדי בפרט. מדי יום, צועדים אלפי אנשים ברחוב ומשתמשים בתחבורה הציבורית. במהלך השנים הוקמו ברחוב מספר דוכני רוכלות זמניים על מדרכות הולכי הרגל ועם הזמן, הפכו לדוכני רוכלות קבועים אשר גדלו והתרחבו והיו להפרעה חמורה לתנועת הולכי הרגל, אשר נאלצו לצעוד על הכביש הסואן. יצוין, כי מספר בני אדם אף נפגעו בשל כך מכלי רכב ונזקקו לפינוי לבתי החולים.

בעקבות פניות תושבי האזור ובעלי העסקים למ"מ ראש העיר ר' יוסף דייטש, הממונה על המע"ר החרדי, בדרישה לפינוי המפגעים, יזם הקמת צוות משפטי מיוחד לבחינת העניין. בסיום שנת עבודה אינטנסיבית של בכירי המחלקה המשפטית, התברר כי חלק מהמפעילים של הדוכנים אינם בעלי הרישיון אלא דיירי משנה בשכר, מה שמהווה הפרת יסוד בתנאי הרישיון, שאינה מאפשרת כלל דיון והתפשרות עם המפעיל.

לאחרונה נערך מבצע רחב היקף בשיתוף הדוק של עיריית ירושלים והמשטרה, במסגרתו פונו בשעת לילה מאוחרת בעלי הבסטות ברחוב יחזקאל.

ר' יוסף דייטש ממלא מקום ראש העיר: "המרחב הציבורי שייך לציבור ואנחנו פועלים בגישה זו- לא נסבול שום הפרעה להולכי הרגל במרחב הציבורי גאולה. לכל אורך הטיפול במע"ר החרדי. עיריית ירושלים השקיעה בארבע שנים האחרונות כמאה מיליון ₪ לשדרוג האזור ופיתוחו ומהיום יש כללים חדשים באזור לרווחת כולם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו