בקרוב: השוואת מחירי מוצרים בין רשתות השיווק

צעד ראשון בדרך להגברת התחרות? הצעת חוק שאושרה תחייב את רשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק לפרסם באופן רציף את מחירי המוצרים המוצעים למכירה באופן שיאפשר השוואה בין המחירים | לא היו מתנגדים להצעה

רכשתם מוצר, שילמתם ויצאתם מהחנות רק בכדי להיתקל בפרסום של אותו מוצר במחיר זול? האם גם אתם מרגישים כי הרשתות מנצלות את חוסר היכולת שלכם להתרוצץ ולהשוות מחירים, והן מורידות ומעלות אותם מספר פעמים ביום במטרה להביא לבלבול הצרכן, המוביל לכניעה וחוסר השוואה? המצב הזה הולך להשתנות.

קרא עוד:

[postim]

הצעת חוק שאושרה, מבקשת לקבוע כי במשרד הכלכלה יוקם בסיס נתונים של כל מחירי המוצרים ברשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק, המעודכן באופן רציף, שעל בסיסו ניתן יהיה לפתח אפליקציות או אתרים שייעבדו את הנתונים בהתאם לדרישות המשתמש. על פי ההצעה, ההסדר המוצע יחול על רשתות שיווק שלהן מספר סניפים כפי שיקבע שר הכלכלה, לפחות, באזורים שונים בארץ, אך כל רשת או עסק שמוכרים את אותם המוצרים, יוכלו לבקש להתחבר גם אם אינם חייבים בכך.

בדברי ההסבר נכתב כי "למרות כל החידושים הטכנולוגיים ואחרי המחאה החברתית-צרכנית של קיץ 2011, גם היום בשנת 2012, השקיפות ויכולת השוואת מחירי המוצרים העומדות בפני הצרכן הישראלי מפגרות הרבה אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות וזכויות צרכניות בסיסיות, כגון הזכות למידע מלא, עדכני ורלוונטי על מחירי המוצרים ברשתות השונות, כדי שהצרכן יוכל לבצע רכישה מושכלת – אינן קיימות".

המצב כיום הוא כי הצרכן הישראלי אינו יכול לבצע השוואת מחירים אמתית בין מחירי מוצרים זהים הנמכרים ברשתות שונות ודאי שלא בזמן נתון, שכן אין זה סביר שלפני כל רכישה בסופר או לפני כל תדלוק יתרוצץ הצרכן בין רשתות וסניפים כדי להשוות את מחירי המוצרים, הן בשל המרחקים בין נקודות המכירה השונות והן בשל גובה הרכישה הממוצעת שאינו מצדיק טרחה זו.

ההשוואה היחידה העומדת בפני הצרכן היא בין המוצרים המתחרים על אותו המדף. כלומר, בין מותג אחד לאחר אשר שניהם נמכרים באותה נקודת מכירה. אין ביכולתו להשוות מחירים בין אותו מוצר ברשתות שיווק שונות, ואף לא בין סניפים שונים של אותה רשת שיווק. ההשוואה הקיימת כיום פחות חדה ומכרעת ומצמצמת את התחרות לתחרות על המדף ללקוח שבוי שכבר עומד בפניו, שמלבד מהמחיר תמיד יהיו הבדלים נוספים בין המוצרים וזאת מבלי להרחיב על מניפולציות סידור המדפים, תופעה שיש בה פגיעה משמעותית מבחינה צרכנית תחרותית.

33 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להכרעה באיזו וועדה היא תוכן לקריאה ראשונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו