יעלון: צה"ל יפעל אם יעבור משלוח טילי ה-s-300 לסוריה

שר הביטחון שסייר בתרגיל פיקוד העורף התייחס לעסקת הנשק בין רוסיה לסוריה | יעלון: מערכת ההגנה המכונה s-300 טרם יצאה מרוסיה לידיו של אסד | אך הבהיר כי אם הטילים יעברו, ישראל תדע להגיב. "המשטר הסורי מורתע מאתנו. איננו מעריכים כי הם ינסו לאתגר אותנו", הוסיף יעלון

יעלון מבהיר: אם הטילים מרוסיה יגיעו לאסד, נפעל בהתאם. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר היום (שלישי) כי משלוח מערכת ההגנה הרוסית s-300 עדיין לא יצא מרוסיה לכיוון סוריה. עם זאת, יעלון הבהיר כי אם המשלוח יעבור "צה"ל יידע לפעול בהתאם".

קרא עוד:

[postim]‬‏

בדברים שאמר במהלך סיור ברמלה במסגרת תרגיל פיקוד העורף התייחס יעלון למתיחות בין ישראל לסוריה. "המשטר הסורי מורתע מאתנו. אנחנו נהיה דרוכים לכל התפתחות, אך איננו מעריכים שהם ינסו לאתגר אותנו", הוא אמר.

בהמשך להתפתחות בסוריה מוקדם יותר , התייחס יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן, למתיחות בסוריה ואמר: "התקופה האחרונה מתאפיינת בחציית כל הקווים האדומים על ידי הציר הרדיקלי. אין היום שאלה האם היה שימוש בנשק כימי על ידי כוחות אסד". ליברמן ביקר את הקהילה הבינלאומית שאינה עושה די לעצור את שפיכות הדמים בארצו של אסד.

בתוך כך, רוסיה הביעה את אכזבתה מהחלטת האיחוד האירופי להסיר את האמברגו שהוטל על אספקת נשק לכוחות המורדים הסורים. סגן שר החוץ של המדינה, סרגיי רייבקוב, אמר כי המהלך של האיחוד "פוגע בסיכויים לבסס שלום יציב במדינה.

בלילה של יום שני החליטו באיחוד האירופי שלא לחדש את האמרגו שהוטל על כל אספקה של אמצעי לחימה לכוחות המורדים הנלחמים נגד אסד. האמברגו האוסר על אספקת תחמושת לכוחות אסד נשאר בהינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו