העלאת המע"מ אושרה בכנסת

המליאה דנה הבוקר סביב אישור אחת הגזירות המשמעותיות בתקציב - העלאת המע"מ | "המהלך הזה יוסיף 35 אלף ילדים אל מתחת לקו העוני", הזהיר ח"כ הרצוג | שר האוצר המריא לפגישות עבודה וחופשה פרטית, בפריז

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את העלאת המע"מ ל-18%. ההחלטה התקבלה ברוב של 43 תומכים מול 37 מתנגדים. ח"כ אחד נמנע. כמובן שר האוצר, יאיר לפיד, לא נכח בדיון. "לפיד חתם על צו העלאת המע"מ, והשאיר את העבודה המלוכלכת של הצבעה על הצו לחברי הכנסת האחרים", תקפה יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ'.

קרא עוד:

[postim]‬‏

אתמול דיווחנו פה על הערכת הביטוח הלאומי כי 35,000 ילדים יצטרפו למעגל העוני בעקבות הקיצוץ בתקציב . המשפחות בעשירונים התחתונים ייפגעו בצורה הקשה ביותר מהגזירות, והן יאבדו כ-6.5% מהכנסותיהן. תחולת העוני של משפחות תעלה ב-4.8%, ולמעלה מ-21 אלף משפחות ירדו אל מתחת לקו העוני.

על פי הדוח, הקיצוץ בקצבאות הילדים יגביר את אי השוויון. בנוסף, הפער הממוצע בין הכנסות העניים לבין קו העוני, יגדל בכ-5%. הקיצוץ יפגע גם בשכבת הביניים הנמוכה, שהכנסתה תרד בין 0.8% ל-1.5%. בביטוח הלאומי טוענים עוד כי כבר כיום קצבאות הילדים בישראל הן בין הנמוכות מקרב מדינות ה-OECD.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו