ארגנטינה מאשימה: איראן הקימה בארצנו רשת טרור רחבה

פיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה בשנת 1994 גבה את חייהם של 85 בני אדם | ארגנטינה דורשת את חקירתם של 8 איראניים ולבנוני | האשמה נגד איראן: הקמת רשת טרור שהסתעפה באמריקה הלטינית

אמש (רביעי) הודיעה ארגנטינה באמצעות התובע אלברטו ניסמן, כי היא מאשימה את איראן בייסוד רשת טרור באמריקה הלטינית כבר בשנות ה- 80 המוקדמות וכי ממצאי החקירה המאומצת, יעלו בפני בתי משפט במדינות המתאימות. בשגרירות איראן בבואנוס איירס, מתעלמים בינתיים מהאשמות.

קרא עוד:

[postim]

התובע בפרשה הוא זה שחוקר את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה בשנת 1994, שגבה את חייהם של 85 בני אדם. במסמך של 500 עמודים, הוא מצטט ראיות מודיעיניות, המעידות לדבריו, על התפשטות הרשת בארגנטינה, בברזיל, בפרגוואי, באורוגואי, בצ'ילה, בקולומביה, בגיאנה, בסורינאם ובטרינידד וטובגו. בית המשפט בארגנטינה כבר הטיל על טהרן את האחריות למימון הפיגוע

שמונה איראנים ולבנוני אחד חשודים בפרשה וארגנטינה ביקשה מהאינטרפול שיוציא נגדם צווי מעצר. בין החשודים שר ההגנה של איראן, אחמד וחידי. וכן מוחסן רזאאי, לשעבר מפקד משמרות המהפכה, המתמודד כעת לנשיאות איראן.

לפני כארבעה חודשים אישר הקונגרס הלאומי של ארגנטינה הצעה להקמת "ועדת אמת" עם איראן, על מנת לחקור את הפיגוע. נשיאת ארגנטינה הנמצאת קשרים טובים עם טהרן, תמכה בהצעה. רבים בקהילה היהודית חוששים כי מדובר בוועדה שנועדה לסכל את החקירה האמיתית שמנהל התובע ניסמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו