דיור להשכרה? לחילונים בלבד

עוד מגזירותיו של לפיד: בהגרלה על זכייה בדיור מוזל להשכרה תינתן עדיפות מכרעת למי ששירת בצבא ולמיצוי כושר השתכרות | הקריטריונים החדשים יקנו לאדם חילוני הסתברות גבוהה יותר לזכייה בדירה מאשר לאדם חרדי

החלטת ממשלה שהתקבלה לפני כשנה ומחצה קבעה כי המדינה תשווק קרקעות שעליהן יבנו 5,000 דירות להשכרה במחיר מוזל ומפוקח. בקריטריונים שליוו את ההחלטה נאמר כי תינתן עדיפות לבעלי משפחות גדולות וכן למי שצבר שנות נישואין רבות שהקנו לו זכאות נוספת. כעת מנסה לפיד לשנות את הקריטריונים כך שמי שתורתו אומנותו לא יוכל כלל להתמודד בהגרלה על זכייה בדירה.

קרא עוד:

[postim]

על פי הצעתו של לפיד, שתובא לדיון ביום שני הקרוב בוועדת השרים לענייני דיור בראשה הוא עומד, הרי שתנאי סף לזכייה בדירה להשכרה יהיה מיצוי כושר השתכרות. רק מי שיחה את תנאי הסף הזה ויהיה כמובן מחוסר דירה ובעל הכנסה משפחתי לא גבוהה במיוחד, יוכל להיכנס להגרלה אבל אז ימצא לפניו מכשול נוסף: שירות צבאי או אזרחי.

לפיד מציע כי תינתן העדפה ברורה למי ששירת בצבא על פני אדם שלא שירת. הזכיה בדירה להשכרה תהיה באמצעות הגרלה שתיערך בין כל מי שיעמוד בתנאי הסף שכאמור, כוללים את הדירה למצות את כושר ההשתכרות, ואו אז זוג חרדי יקבל משקל של פתק וחצי בהגרלה בעוד חילוני ששירת בצבא יקבל משקל כפול – שלושה פתקים בתיבת ההגרלה שיקנו לו הסתברות כפולה לזכות בדירה.

המצב הנוכחי מציב את הציבור החרדי במצב בו לא יוכלו הנמנים עליו לזכות בהגרלה לאור ההחמרה בתנאי הסף וההטבה הנוספת הניתנת למי ששירת בצבא.

לפיד שטרם מצא את הנוסחה לפתרון מצוקת הדיור באופן כללי, מציג עשייה מרובה בכל מה שקשור להצרת צעדי הציבור החרדי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו