רוסיה: לא נרשה שיוכרז אזור ללא טיסה מעל סוריה

לאחר שבסוף השבוע הבהירו הרוסים כי הכרזה על שטח ללא טיסה תהיה בלתי חוקית, דובר משרד החוץ הרוסי אמר כי ארצו לא תרשה שמהלך כזה יצא לפועל | בשבוע שעבר הודיע הממשל האמריקני כי טרם החליט האם לבצע את המהלך | בשבת קרא נשיא מצרים מורסי לקהילה הבינלאומית להכריז על אזור ללא טיסה בסוריה, החלטה שמשמעה למעשה הכרזת מלחמה על משטר אסד

משרד החוץ של רוסיה הודיע היום (שני) כי ארצו לא תרשה שיוכרז אזור ללא טיסה בשמי סוריה. דובר המשרד הסביר כי מדובר בפגיעה בחוקים הבינלאומיים."אנחנו מתנגדים באופן עקרוני לאפשרות על הכרזה של אזור ללא טיסה בסוריה", אמר הדובר אלכסנדר לוקשביץ' לכלי תקשורת רוסים. "כל הדיבורים והאיומים על הכרזה של אזור ללא טיסה הם תוצאה ישירה של חוסר כבוד לחוק הבינלאומי", הוא הוסיף.

קרא עוד:

[postim]‬‏

לוקשביץ' הוסיף ואמר כי רוסיה אינה רוצה שבסוריה יתפתח מצב דומה לזה שהתרחש בלוב לאחר שהוכרז על אזור ללא טיסה. כזכור, ההכרזה על אזור ללא טיסה בלוב אפשרה לכוחות נאט"ו לסייע למורדים ובכך לאפשר להם להפיל את משטרו של מועמר קדאפי.

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי ערב הסעודית החלה לפני כחודשיים להעביר טילים נגד מטוסים לכוחות המורדים הנלחמים בצבא הסורי. גורם במדינה מסר לסוכנות כי המורדים קיבלו אספקה של טילי כתף שנרכשו ברובם מיצרניות נשק בצרפת ובבלגיה. בנוסף הגורם סיפר כי צרפת מימנה חלק מהעברת הנשקים לסעודיה, משם הם עברו לידי המורדים.

ביום שבת האחרון יצא נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נגד משטר אסד והודיע כי החליט לנתק לחלוטין את הקשרים עם סוריה. מורסי קרא לקהילה הבינלאומית להתערב בעימות ולהכריז על אזור ללא טיסה, מהלך שמשמעו למעשה הכרזת מלחמה על משטר אסד.

במהלך נאום בבירה קהיר הודיע מורסי כי שגרירות סוריה בקהיר תיסגר ובמקביל השגריר המצרי ישוב מדמשק. "החלטנו היום לנתק לחלוטין את היחסים עם סוריה והמשטר הסורי הנוכחי", הוא אמר. הנשיא המצרי יצא גם נגד ארגון חיזבאללה המסייע לאסד בלחימה בכוחות המורדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו