ערב הסעודית נגד ארגון החיזבאללה

עקב התערות הארגון הלבנוני בלחימה בסוריה, הודיעה ערב הסעודית כי בכוונתה להורות לאזרחים לבנונים תומכי חיזבאללה לעזוב את שטחה | "בכוונתנו לפעול נגד מי שתומך כלכלית בארגון", הסביר השגריר הסעודי לכלי תקשורת לבנוניים

במחאה על מעורבות הארגון בלחימה בסוריה הודיעה היום (חמישי) ערב הסעודית כי אזרחים לבנונים החיים בשטחה וידועים כתומכים בארגון חיזבאללה יסולקו מתחומי המדינה.

קרא עוד:

[postim]‬‏

השגריר הסעודי בלבנון הסביר לכלי התקשורת המקומיים כי בימים הקרובים אזרחים בארצו שהעבירו כספים או כל תמיכה אחרת לארגון יאולצו לעזוב. "כל מי שתמכו כלכלית בארגון יגורשו מהמדינה", אמר השגריר, עלי עוואד אסירי.

"מדובר בהחלטה קשה ורצינית שתיושם גם על ידי השגרירות בביירות וגם על ידי הרשויות בממלכה", אסירי הוסיף אך לא פירט האם לתומכי הארגון יינתן אולטימטום ומתי יבוצעו הגירושים. עוד אמר השגריר הסעודי כי ההחלטה לא התקבלה במטרה להשפיל את האזרחים הלבנונים החיים בערב הסעודית.

שר החוץ הלבנוני, עדנאן מאנסור, התייחס להחלטה הסעודית ואמר כי "לוחמי הארגון מבצעים פעולות חמורות כנגד אזרחים סורים חפים מפשע". עם זאת מנסור הכחיש כי המדינה תאשים את חיזבאללה באחריות משפטית לגירוש אזרחיה, במקרה והמהלך אכן יתרחש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו