ירושלים: הרכבת הקלה תגיע לעוד שכונות חרדיות

הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים אשרה: תוואי הרכבת הקלה יוארך, והיא תעבור גם בשכונה החרדית גבעת שאול וקריית היובל המתחרדת

גם גבעת שאול וקריית היובל על התוואי: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור את שתי תוכניות הארכת תוואי הרכבת הקלה בירושלים.

עוד ב-JDN:

[postim]

שתי תכניות שמטרתן הארכת תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים: תכנית 9700 בשכונת גבעת שאול ותכנית 8000/ ד בשכונת קריית יובל הוגשו על ידי הוועדה לתכנון ובנייה בבירה. המשמעות המעשית: הרכבת הקלה תעבור בהן ותשרת גם את תושביהן החרדים (ברובם) של שכונות אילו.

בפני הוועדה הוצגו ממצאי תסקירים להשפעה על הסביבה וכן הערות המשרד להגנת הסביבה עבורם. כמו כן, קיימה הוועדה דיון מקיף שעסק בהשפעת התכניות על חזות הרחוב והמרחב הציבורי סביבן, תנועת הולכי רגל ואופניים, שינויי תנועה, רעש, רעידות וקרינה. בין היתר, נדרשה הוועדה לסוגיית הסדרי התנועה בעת יישום התכנית, הכנת תכנית ניטור בשלב הפעלת הקו וכן השפעת התכניות על אופי הרחוב והמרחב הציבורי סביבן.

הועדה השתכנעה כי תכניות אלה הינן תכניות חשובות לשם שיפור איכות החיים העירונית ובעלות השפעות חיוביות על הרקמה העירונית הבנויה של העיר ירושלים. לשתי התכניות תפקיד מרכזי בשדרוג מערך התחבורה הציבורי בעיר, קידום צירי תחבורה ציבורית עירוניים, הפחתת עומסי תנועה וצמצום רמות זיהום אויר.
גב' דלית זילבר, מתכננת מחוז ירושלים ומ"מ הממונה על המחוז (בפועל), ציינה את החשיבות הרבה שיש להארכת הקווים הנ"ל, המהווים חלק ממערך התחבורה הציבורית המקודמת בעיר ירושלים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו