חמינאי מרגיע: "קל להגיע להסכם על הגרעין"

בפעם הראשונה התייחס המנהיג הרוחני של הרפובליקה האסלאמית למשא ומתן עם המערב ואמר: אם ארצות הברית ובנות בריתה ירצו להגיע להסכם על הגרעין - ניתן לעשות זאת בקלות

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, הצהיר היום (חמישי) כי פתרון למבוי הסתום במשא ומתן על תוכנית הגרעין של טהרן הוא "קל להשגה", אם יריבותיה של איראן רציניים בנוגע לכוונה להגיע להסכם.

קרא עוד:

[postim]

הצהרותיו של חמינאי, הראשונות בנושא מאז בחירתו לנשיאות של חסן רוחאני, הנחשב לאיש המחנה המתון במדינה, הובאו היום בכמה עיתונים איראניים. על פי הפרסומים, חמינאי אמר ש"הפתרון לסוגיית הגרעין של איראן קל להשגה". בסוכנויות הידיעות ציינו כי יתכן שחמינאי מבקש בכך לחזק את הרושם שארצו נכונה להתמסר למשא ומתן אמיתי עם המערב.

ואולם, לצד דברים אלה, הוסיף חמינאי בשיחה עם בכירים במערכת המשפט בארצו כי "חזית האופוזיציה נגד איראן אינה רוצה שנושא הגרעין ייפתר". לדבריו, ארצות הברית ממציאה "תירוצים חדשים" כדי למנוע התקדמות במשא ומתן בנוגע לגרעין האיראני.

על פי הדיווחים, בפגישה אתמול חמינאי קרא לכל הגופים הממשלתיים לתמוך ברוחאני, לשעבר ראש צוות המשא ומתן האיראני לענייני הגרעין, הזוכה לתמיכתם של מנהיגי הרפורמיסטים האיראנים, שהתנגדו לממשלו של הנשיא היוצא, מחמוד אחמדינג'אד.

רוחאני ייכנס לתפקיד באופן רשמי בתחילת אוגוסט. "ניהול המדינה הוא תפקיד קשה", אמר חמינאי, "כל האנשים וכל הגופים צריכים לסייע לנשיא הנבחר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו