מצרים חוגגת את היום של אחרי ההפיכה; עדלי מנסור הנשיא הזמני

המצרים הוכיחו שוב כי רצון העם הוא זה שיקבע מי יהיה בשלטון | מורסי התנגד והודח בעל כרחו | 300 בכירים נעצרו | הבוקר יושבע עדלי מנסור לנשיא זמני

נראה שהרוח הגבית שקיבלו לאחר שהצליחו להדיח את חוסני מובראק מנשיאותו, רק סייעה לעם המצרי להוביל גם הפעם את המהפיכה שתגרום לשילטון להתחלף. לכאורה הדבר נראה פשוט במיוחד. הנשיא שלהם טעה? אינו מוצא חן בעיניהם? יוצאים לרחובות ומנשלים אותו ממעמדו, ללא אפשרות ויכוח.

קרא עוד:

[postim]

אולי אם הדבר לא היה עצוב, הוא היה נמצא מעט משעשע, שכן הצבא הציב את האולטימטום למורסי, כאשר היה ברור מה יקרה אם הוא לא ייכנע לדרישות. לא היתה לו באמת אפשרות בחירה, הוא נאלץ לקבל את הדרישה בכל מקרה. או בטוב, או ברע. כאמור, מורסי נלחם על זכותו הדמוקרטית על הרגע האחרון, וגם בתוך חגיגות ההמון, לאחר ההכרזה הצבאית כי מורסי אינו הנשיא עוד, העלה סרטון לרשת ובו מסר.

"אני הנשיא הנבחר של מצרים ועל כולם לכבד זאת. כולם ראו את נחישותי להגן על המדינה ולשתף את הכוחות המזוינים. צריך בחירות לפרלמנט אבל לא לנשיאות. יש להתקומם למהפכה בדרכי שלום. אל תכבדו מה שנאמר על ידי סיסי, החוקה לא מבוטלת, אני נשיא לפי החוק. אני פונה בפקודה ישירה למוסדות ולצבא שיפעלו לשמור על שלום המדינה, ימנעו שפיכות דמים וישמרו על שלטון החוק". אמר מורסי בסרטון שהעלה.

הבוקר (חמישי) חוגג ההמון במצרים את סיום ארבעת הימים ששהה ברחובות והביא להפיכה. העם הוכיח כי הרצון והדמוקרטיה בראש מעיניהם וכי הם לא יתנו לנשיא שאינו מאפשר את קיום רצון העם, להמשיך בתפקידו.

מורסי מוחזק באחד ממתקני משרד ההגנה, לאחר שסירב להצעה לצאת ממצרים לקטאר, תימן או טורקיה. ל- 300 בכירים ב'אחים המוסלמים' הוצא צו יציאה מהארץ והם נעצרו. ברגעי חגיגות ההמון, עוד היה למורסי את הזמן להגיב:

"מעולם לא השלמתי עם זה שיישפך דם. הייתי תמיד מגויס להצלחת המהפכה. גנבו מאתנו את השלטון, זה יכול להביא רק רע למצרים. מהלך כזה יכול רק לחזור על עצמו שוב ושוב ומצבה של מצרים ידרדר. מנסים להחזיר אותנו לאחור, לבטל את המהפכה, להשיב אותנו לנקודה ממנה התחלנו. זה לא מקובל עליי, לא אסכים לכך".

בשעות אלה צפוי עדלי מנסור, להיות מושבע לנשיא זמני עד לעריכת בחירות חדשות שמועדן ייקבע על ידי הממשלה הזמנית.

עדלי מנסור (ויקיפדיה)

עדלי מנסור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו