תשובה לטרכטנברג: "לא בשביל זה הקמנו אוהלים"

לראשונה פורסמו מסקנות הביניים של ועדת טרכטנברג • בין ההטבות: עידוד השכרת דירות בפיקוח והעלאת מס לעשירים • מובילי מחאת האוהלים: "המסקנות לא מהוות בשורה"

מסקנות ועדת טרכטנברג, הצפויות לקבל את אישורו של ראש-הממשלה, פורסמו אמש (רביעי) לראשונה, אך לא מצליחות לרגש את מובילי 'מחאת האוהלים'.

יוזמת המחאה דפני ליף הגיבה לפרסום המסקנות: "הן מאוששות את החששות שהבענו כבר לפני שבועות, שלוועדת טרכטנברג אין את המנדט המתאים להביא שינוי עמוק בשיטה החברתית-כלכלית בישראל, הסיבה שהוציאה מאות אלפים לרחובות בחודשים האחרונים.

"חלק מהמסקנות, כמו למשל בתחום החינוך והמיסוי, בהחלט משמחות וחשובות. יחד עם זאת, באופן כללי המסקנות לא מהוות בשורה של ממש ולא מסמנות  את שינוי הכיוון הנדרש – לא מבחינת הנושאים המטופלים ולא מבחינת היקף המימון".

"לא בשביל שינוי כל-כך חלקי וזמני יצאו ההמונים לרחובות. לא בשביל זה הקמנו אוהלים", אמרה ליף והוסיפה: "הדרך היחידה לשנות את המציאות ואת סדר העדיפויות בישראל היא ליצור תקציב חברתי חדש ל-2012 ולבצע חלוקה אמיתית של המשאבים. לא ייתכן שהחברה הישראלית עברה שינוי משמעותי כל-כך, והמדינה תישאר עם תקציב ישן, שלאתואם את דרישות הציבור שהתעורר".

מסקנות הביניים שפורסמו אמש נותנות פיתרון חלקי  למגוון תחומים – בתחום החינוך, המיסוי, הדיור, וההגבלות על הטייקונים.

ב'חדשות 2' פורסם אמש כי במסגרת ההחלטות, תירשם העלאה של המס על רווחי ההון בבורסה עד ל-25% וכן העלה של המס לבעלי משכורות גבוהות.

בנוסף, המדינה תעודד השכרה בפיקוח למשפחות שמתשכרות עד 15 אלף שקלים בחודש וכן יינתנו  תמריצים או קנסות על דירות רפאים או קרקעות מוכנות לבנייה שטרם נעשה בהן שימוש
על-ידי קבלנים.

מניין הכסף? על-פי הפרסומים, חלק ניכר מאוד מהתקציב שאמור לממן את תכניות הממשלה יבוא באמצעות קיצוץ סכום של  1-3 מיליארד שקלים מתקציב הביטחון.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו